Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gummilister omkring kabine-vinduer.
Jeg er ved at beklæde kabinen i min båd indvendigt. I den forbindelse skal jeg have vinduerne ud og sætte beklædningen op og så skal ruderne i igen. I den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål omkring gummilisterne.

1. Kan jeg genbruge dem der sidder i, eller skal de skiftes nu jeg alligevel har dem ude?

2. Når man har sådan en liste, hvordan skal "enderne" så sættes sammen? Bare helt op ad hinanden eller limer man dem?

3. Skal der noget imellem når man sætter gummilisten i ? Silikone/sigafleks eller er det nok med gummilisten?

På forhånd tak

Mvh
Kristian -  - Følg Linket Her
Indsendt af  Kristian Carøe  den  12. juni 2009 kl. 14:48:01

Gå tilbage
måske ikke ... men det lykkedes da mig
at få mine monteret igen på den beskrevne måde
og det kan da godt være at det er nemmere på den anden måde
det har jeg dog ikke prøvet af :))))
Indsendt af    Ian Danielsen   den   30. juli 2009  kl. 23:25:07

Ian det duer ikke til båd ruder. Man skal først sætte gummilisten på plads, efterfølgende glasset, for til sidst at sætte låsekilen i. Hvis der skal tætnes, så køres det i med en fugepistol inden låsekilen sættes i. Køb det rigtige værktøj til låsekilen, den kan være en skiderik at køre ind i falsen.
Indsendt af    Tommy   den   15. juni 2009  kl. 12:34:29

i gamle dage da vi lavede biler (dengang med gummilister)

først ruden i gummilisten så en ledning der er over 1 m for lang
få en til at holde ruden med gummiliste mod rudehullet fra ydersidenskub den på plads i et hjørne der hvor ledningerne krydser
ledningen skal være på indersiden og så skal der sidde en på indersiden og trække ledningen så kanten af gummilisten kommer ind over og på plads
kan godt drille lidt især i starten
og ikke noget med at presse og trække hårdt så ødelægger man gummilisten sulfosæbe opvaskesæbe gør det en del nemmere og så ødelægger man ikke gummilisten så nemt
de gamle lister kan nemt bruges igen hvis de ikke er møre og det er de som regel ikke

samlingen skal være nedad ellers bliver listen fyldt med vand indvendigt
og det er ikke normalt nødvendigt at lime dem men hvis der kommer vand ind er tec 7 godt kan lime selv om det er lidt vådt
og kan nemt gøres selv om vinduet er monteret
husk affetning/afrensnings spray fra tec 7
palby har nye gummilister har lige købt der
til 2 nye ruder i min båd (nyt vindspejl)
håber det kan hjælpe lidt
flere spørgsmål skriv
Indsendt af    Ian Danielsen   den   15. juni 2009  kl. 08:38:54

Mit råd er at ringe til et stort glarmesterfirma. De har det rigtige værktøj og ekspertisen. Det er ikke så dyrt.

Indsendt af    mikkel nymand   den   14. juni 2009  kl. 23:17:37

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear