Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej

Jeg har fået monteret Smart Tabs på min Ørnvik 530 Flamingo. Jeg havde læst/hørt at det skulle give bedre sejlegenskaber men har oplevet det modsatte.

Sejler ok ved lav fart men ved øget hastighed og fuld fart føler jeg at den ”rykker” fra side til side. Der sprøjter en ”vandsøjle” op på motoren.
Oplever at båden ryster og larmer hvad den ikke gjorde før de blev monteret.

De er monteret ca. 20 cm fra motoren. Kan se at de fleste har monteret dem helt ud til kanten af båden væk far motoren. Skal lige sige at der hvor den sprøjter vand op på motoren er min transduser blevet monteret imellem Smart Tabs og motoren ca. 5 cm fra Smart Tabs.

Jeg har læst her på hjemmesiden at en Karsten Louw har monteret nogle magen til på sin Ørnvik 530 og kunne læse at han er glad for sine. Jeg kunne godt tænke mig, hvis du ville skrive hvordan/hvor du har monteret dine. Andre er selvfølgelig også meget velkommen til at skrive.

Håber at det er til at forstå og at nogen ville komme med deres mening.

På forhånd Tak

Morten
Indsendt af  Morten Larsen  den  8. september 2009 kl. 16:51:45

Gå tilbage
Hej
Badestigen kan man få til at stå længere ud fra båden ved at udskifte de to rør der støtter ind på båden med nogle lidt længere, jeg fandt noget syrefast rør i samme dia.hos en jernhandler.
Indsendt af    sven svensson   den   11. september 2009  kl. 22:23:26

Hej Karsten

Jeg takker for dine billeder og kan se, at jeg skal havde flyttet mine Smart Tabs. Kan dog se at man skal være opmærksom på sin badestie.

Mvh

Morten
Indsendt af    Morten Larsen   den   10. september 2009  kl. 23:02:27

Hej kim detsvære nej og båden ligger fast i vandet og det bliver storm i morgen her oppe jeg er bosat i grønland lige for tiden så jeg kan ikke lige banksætte den og tage et billede og fredag rejse jeg/vi på ferie i fjorten dage men når vi kommer hjem igen tager jeg et par billder og lægger ud
Indsendt af    Dan mattesen   den   10. september 2009  kl. 00:42:39

endnu et.....

Indsendt af    Karsten Louw   den   9. september 2009  kl. 20:51:38

Et mere

Indsendt af    Karsten Louw   den   9. september 2009  kl. 20:49:15

Hej igen, så fik jeg lidt billeder.

Mvh Karsten

Indsendt af    Karsten Louw   den   9. september 2009  kl. 20:48:06

Hej Dan M.
Du har vel ikke et billed af din montering på din 540 Cruiser.

V.H
Indsendt af    Kim Birkstrøm Pedersen (Fjordkaperen)   den   9. september 2009  kl. 20:28:33

Jeg er glad for de mange svar og tror, at i har ret i, at de er blevet monteret for tæt på motoren. (jeg har ikke selv monteret dem)

Jeg vil også blive glad for hvis du Karsten, ville lægge et foto ind med Smart Tabs på din Ørnvik 530 O)

På forhånd tak

Morten

Indsendt af    Morten Larsen   den   8. september 2009  kl. 23:12:00

billede

Indsendt af    sven svensson   den   8. september 2009  kl. 22:19:55

Hej Morten

Jeg skal nok sende dig billede af hvor jeg har monteret mine. Jeg er iøvrigt stadig glad for mine. Mon ikke vi har monteret/indstillet dem forskelligt. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg kan hjælpe. Mvh Karsten Louw 40 35 72 17
Indsendt af    Karsten Louw   den   8. september 2009  kl. 21:10:15

Fik galt fat i det..sorry
Indsendt af    Peter Gundersen - Team jydetampen   den   8. september 2009  kl. 20:50:34

Mine sidder nu også så langt ude som de kan..det virker fint men er dog ikke Smart Tabs

Indsendt af    Peter Gundersen - Team Jydetampen   den   8. september 2009  kl. 20:47:30

De skal så langt ud som overhovedet muligt for at få den bedste balance.

Se side 5.

" for the best lateral stability mount the plates just inside the chine, or as far outboard as possible depending on the hull configuration and other restrictions"

- Følg Linket Her

Indsendt af    Lars Snedker   den   8. september 2009  kl. 20:21:19

Hej igen lage lige et billede af en båd som havde trim taps på dine smat taps skal ca side sådan lidt længer inde har selv en ørnvik 540 cruiser med smat taps på de sider ca 20/25 cm fra siden af både og på min båd virker det bare har ikke tabt top fart båden banker ikke så let i høj søgang og plander ved 14 knob mod før på ca 18 knob
Indsendt af    Dan mattesen   den   8. september 2009  kl. 20:19:52

hej du har sat dem for tæt på din motor de skal ca side 25 cm fra siden af båden

Indsendt af    Dan mattesen   den   8. september 2009  kl. 20:06:24

Hej Morten
Jeg går ud fra at du har fulgt monteringsanvisningen med hensyn til vinkel og placering 1cm over bunden, så er de nok for tæt på motoren, jeg har sat mine på det skrå stykke længst ude hvor bunden bliver vandret(ørnvik 470)og har ingen problemer, de sprøjter men det er bagud, du kan også justere lidt på det ved at flytte dæmperen i beslaget.Håber du finder ud af det.
Indsendt af    sven svensson   den   8. september 2009  kl. 17:59:46

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear