Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Bådvarmer
Hejsa sidder og kigger på oliefyr til båden, og har lige et par spørgsmål. Jeg regner med at det enten skal være et webasto airtop 2000 eller en Eberspacher D2. Umiddelbar hælder jeg selv mest til Webasto da jeg har forstået at på denne model kan man selv vælge om man vil køre høj eller lav hastighed og det sker kun automatisk på en Eberspacher (hvad vil i anbefale). Vil også lige høre hvad i forskellige bruger til brændstoftank, tænker selv på noget alla en 5 liters tank ca. på størrelse med en reservedunk, da der var mulighed for at stuve den lidt væk. Har også kigget på priser, og har fundet noget på Ebay fra England, prisen er opgivet i pund men i annoncen står der Tyrkiet, hvordan er det evt. med told og moms derfra.
På forhånd tak
TTigrerdyr
Indsendt af  Lui Tang Jensen  den  4. november 2009 kl. 22:20:14

Gå tilbage
Hej alle
Mange tak for gode svar, til jer med Wallasfyr, grunden til at jeg ikke har valgt dette fyr er pga. det både er større og tungere, så de andre passer bedre til mig. Men har så lige et par nye spørgsmål - til Hotho er det ikke korrekt at man selv kan vælge mellem høj eller lav hastighed? - til jer med Eberspacher, hvordan kører regulatoren der, skifter den bare mellem de forskellige varmetrin eller kan den også finde på at starte og stoppe, så det var derfor jeg ville vælge webastofyret for så selv at kunne sætte det på lav hastighed, og så var planen at lave et varmeudtag i kabinen samt et under kalechen, så på den måde at regulere varmen, så er det heller ikke pivkoldt under kalechen om morgenen. Er der nogen der har nogle ideer til en brændstoftank på ca. 5liter.
På forhånd tak
TTigrerdyr
Indsendt af    Lui Tang Jensen   den   17. november 2009  kl. 21:41:18

Hej Lui
Jeg kan varmt anbefale eberspäcer, jeg har selv haft fyr i mine både og eberspäceren kører uden problemer. den nye regulering der er kommet til d2 er rigtig god, her kan du styre temperaturen på et digitalt display som virker fantastisk godt-) tjek lige prisen i DK, der bliver lavet nogle ret gode tilbud.
Indsendt af    thurigt wimmelmann   den   6. november 2009  kl. 18:36:13

Har også et wallas 1800 i vores Quicksilver 650 weekend,og er super tilfreds både med levering af varme samt, forbrug af olie.Om den er bedre end andre fyr ved jeg ikke,men kan VARMT anbefales.
Indsendt af    jan Sonnichsen   den   6. november 2009  kl. 15:15:52

Jeg har en Wallas 1800, der er to trin på den.
Den er også super, og leverer varen helt og fuldstændigt!
Der medfulgte en 10 liters dunk, og den tømmer jeg hvert 2. år - så lidt bruges der!
Indsendt af    Christian Krause   den   6. november 2009  kl. 13:01:30

Jeg har hatt begge modeller. Webasto er best om du vil styre den manuelt. Eber er best når den styres av termostat.
Indsendt af    Einar Finstuen   den   5. november 2009  kl. 20:03:09

Hej lui
hvis du køber i tyrkiet bliver der pålagt moms + gebyr, du skal handle direkte fra england eller tyskland, ebay har masser af gode tilbud.

Indsendt af    jørgen hovmand   den   5. november 2009  kl. 06:46:44

Hej Lui
Jeg har et webasto 2000 og kan kun sige det virker perfekt ,jeg har ført en slange op til vinduet så når det fryser kan jeg holde ruden fri for is og dug. jeg har også monteret et gps traking system med en ekstra udgang så om morgnen når jeg står op sender jeg en sms til oliefyret og så er båden varm når jeg kommer
Indsendt af    hotho vestergaard (Søhesten)   den   4. november 2009  kl. 22:47:00

Hej Lui
Har en Eberspacher D2 / AIRTRONIC D2 monteret med indvendig elektronisk temperaturføler. Det er mig bekendt den eneste varmer der kan køre elektronisk i 4 varmetrin, nemlig 2200/1800/1200 og 850 Watt, med et strømforbrug på henholdsvis 34/23/12/8 watt. Netop dette gør at varmeren ikke hele tiden skal tænde og slukke gløderøret = minimalt strømforbrug. Forbruget er på 0,28–0,10 l/time. Har en Jeanneau Merry Fisher 625, og her bliver kabinen ca. 20 grader på små 10 min. en kold frostvejrs dag :-)) Finessen ved fyret er at, efter at du har sat temperaturen behøver du ikke tænke mere på det, det bliver reguleret automatisk. Har fyldt en 12 liters rød, til både, brændstofdunk for to vintre siden, og har til dato ikke brugt halvdelen. (Sejler meget om vinteren) Jeg vil derfor tro at en 6 liters eller lignende er rigeligt og mere passende.
Mine anbefalinger vil så klart være en AIRTRONIC D2.

Store fiskehilsner
Michael
Team Vindfeldt
Indsendt af    Michael Vindfeldt   den   4. november 2009  kl. 22:46:01

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear