Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Havvejr i morgen. Hvem er frisk. Fra Thyborøn??? Peter og Bjørn i må gerne ringe, min tlf. bog er nede.
Mvh.:
Indsendt af  Martin Møller Thorsager  den  24. marts 2010 kl. 17:27:00

Gå tilbage
Hej alle.

Ja det kan ske, at udstyret går ned. Jeg havde på et tidspunkt selv lidt småproblemer med min VHF.
Jeg roede lidt med kablerne og mente, at alting var i orden igen. Da jeg så en dag sejlede ud fra Møn og hørte andre både på kanal 72, var jeg sikker på, at den var i orden igen. Jeg prøvede derfor, at kalde op til de både jeg lige havde hørt på radioen, men uden svar og jeg tænkte den er sku da hel gal og kystnært fiskeri måtte blive den fisketur. Alligevel prøvede jeg, at kalde op til Lyngby radio på kanal 16 bare for en sikkerheds skyld. Jeg blev lidt forundret da de svarede og fortalte mig, at min VHF gik klart og tydeligt igennem uden problemer. Endten havde de 3-4 andre både problemer med deres VHF eller simpelthen bare ikke hørte mig.

Jeg har lige været to dage på Møn og i torsdags gik jeg ud af Klintholm havn alene i lidt vind. Det første jeg gjorde var, at kalde op til Lyngby radio, bare for, at tjecke. Den virker stadig :D

Der er ikke noget galt i, at kalde Lynby radio, så hvis man er i tvivl er det bare, at "slå på tråden"
Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   27. marts 2010  kl. 09:54:18

Hej småbådsfiskere.
Dagen startede lidt uheldigt, da Martin ikke kunne bruge det planlagte slæbested
pga højvande. Aftalen blev at jeg skulle sejle sammen med Lars i hans båd, og vi kunne så mødes på vandet.
Da martin kom frem, og vi ville besvare et opkald over vhfén var den bare død. Det viste sig at sikringen var sprunget da den kun var på 2.5 amp og den skulle have været på 7. Den blev skiftet, og så var det i orden . Troede vi... Vi ville prøve et vrag ca 3 mil derfra,ogda det var en smule diset, var det udenfor synskontakt. Vi skulle klart have prøvet vhfen af først, for vi kunne ikke kalde Martin op over vhf. De første mange gange troede vi bare at han ikke havde hørt den, men Lars havde skruet helt op for squels knappen, så det hunne jo også være derfor at vi ikke havde hørt et svar. Da den var rigtigt indstillet, fik vi stadig intet svar, og vi hørte heller ikke andre over radioen, så noget tyder på den ikke er i orden. Vi mostede kontakten til martin, og fik den først igen flere timer senere, da der igen var mobildækning.
Det var KLART en dårlig beslutning ikke at teste grejet, og dermed at miste kontakten til sin makker. Undskyld Martin.
For fremtiden vil jeg, ihvertfald fra min egen båd, holde visuel kontakt til min makkerbåd da matriel kan svigte, og det er et meget åbent farvand vi sejler i med små både.
Derudover var det en dejlig dag. Vejret var fantastisk, med høj sol og flot vand. Desværre var fiskeriet elendigt. Vi så stort set intet på loddet, og fik kun få fisk i båden, med største på 30 cm.
Tak til Lars for turen, og til Martin for følgeskab, Det håber jeg at vi kan gøre igen en anden gang.
Vh Bjørn
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   25. marts 2010  kl. 22:34:10

Vi mødes kl. 8 på begge slæbesteder ved Thyborøn. Ses.
Mvh.:
Indsendt af    Martin Møller Thorsager   den   24. marts 2010  kl. 21:39:40

Hej Martin

Jeg har desværre forlagt min mobil på jobbet men jeg kan evt lige ringe i morgen . Jeg er uheldigvis arbejdsramt i morgen men kan måske godt være klar Fredag morgen/formiddag hvis det er ? Ellers er dagen i morgen den sidste arbejdsdag for mit vedkommende de næste 9 dage og så skal der sgu fiskes og det nye slæbested i Hirtshals skal indvies :o)

Peter
Indsendt af    Peter Gundersen - Jydetampen   den   24. marts 2010  kl. 20:49:49

hej martin
lidt træls med det at der er noget de kalder arbejde
men det er sådan en dag i morgen at man er nød til at være der
men knæk og bræk og håber der bliver en anden dag hvor det passer sammen
skriv lige om det gir noget
mvh lars
Indsendt af    lars mortensen   den   24. marts 2010  kl. 20:15:07

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear