Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Jeg har problemer med min Lowrance 110. Nogle dage mister plotteren gps signalet men finder det igen efter længere eller kortere tid for næste dag at fungere perfekt igen. Jeg har læst mig til at Gps antennen er ved at stå af. Er der nogen der kender til det? Er eneste løsning at købe en ny antenne og er det kun Lgc-2000 der kan bruges? Håber nogle kan hjælpe.
Indsendt af  Karsten Grøndahl Andersen  den  8. april 2010 kl. 17:17:36

Gå tilbage
Hej Carsten!
Du skal købe en ny antenne som kører på nema 2000 systemet, den har alt det nye softwaere så den er mere polidelig end lowrances egen antenne.Så skal du installere nema 2000 system i din båd det vil du ikke fortryde, så kan alle instrumenter dele oplysningerne som motordata og andet som ligger på nemasystemet.
Indsendt af    Bendt Bonde Sørensen   den   14. april 2010  kl. 09:09:43

Hej Karsten
Har selv haft problemet. Inden du gør en hel masse, så prøv lige at sprøjte stikkene (både på ledningerne og på apparatet) med lidt kontakt spray eller ligende. Det løste mit problem.

Indsendt af    John Madsen (Snoopy)   den   11. april 2010  kl. 23:43:07

Hej Karsten.
jeg har en Lgc-3000 liggende, hvis du skulle få brug for en. Jeg havde samme problem som dig, men har siden skiftet til en ny gps HDS 7.

Indsendt af    Leif Everdam   den   9. april 2010  kl. 07:53:09

Tak for hjælpen. Jeg vil helt sikkert prøve at slette alt fra den og se om det hjælper! Ellers gemmer jeg dit nr Rasmus, så vil jeg rigtig gerne låne din antenne for at se om det er det, hvis ikke det hjælper efter alt bliver slettet.
Indsendt af    Karsten Grøndahl Andersen   den   8. april 2010  kl. 21:05:03

Hej med jer,

Jeg har haft samme problem da jeg fik en 112´ i båden. Den gode mekaniker havde fastmonteret min gps antenne, så da jeg i et forsøg på at se om det ville hjælpe hvis jeg flyttede den løstes problemet. Vi sejler i en båd med pilothouse og antennen kunne åbenbart ikke få signal nok alle stedet i huset.

Så selv en ganske lille flytning af din gps antenne kan hjælpe gevaldigt. Vi oplever kun problemer hvis vi har skubbet antennen tilbage til dens tidligere placering ved et uheld.

Andre instrumenter kan også forstyrre så prøv at flytte lidt rundt på antennen ...

Mvh

Indsendt af    Allan Tang   den   8. april 2010  kl. 19:01:30

Hej Karsten ...
Jeg har haft samme problem med min lowrance 7500 c.
Det var som om min fandt signal når den havede lyst og for det meste ikke lyst.
Dagen efter virkede den igen indtil man kom på havet en ja måske to timer og så begyndet den sku på det igen...

Jeg fik at vide jeg skulle "nulstille" ,"Starte den op på ny" altså slette alt fra den og efter den omgang har den virket upåklageligt, hvorfor den har gjot som den gjorde ved jeg ikke men jeg troede også det var antennen og prøvede ALT men intet ville hjælpe...

Der skal trykkes på 2 knapper på sammetid men jeg kan desværre ikke huske hvilke 2 det var.. Håber andre kan byde ind med hvilke knapper det er..

Har ingen anelse om det hjælper at opdatere antennen...?

Hilsen steen
Team Nemo
Indsendt af    steen Andersson   den   8. april 2010  kl. 18:20:11

Husk at opdatere antennen, ellers "ryger" igen. Antennen er speciel kilden overfor radarstråler, men efter opdatering skulle der ikke være problemer.

- Følg Linket Her

Mvh

Indsendt af    Lars Snedker   den   8. april 2010  kl. 18:00:28

Hvis du bor på sjælland, kan du få lov til af prøve min.Så kan du lave udelukkemetoden. Mvh Rasmus 22246514
Indsendt af    Rasmus Almbjørn(Team Såhugdog)   den   8. april 2010  kl. 17:51:21

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

West Bådudstyr
Stenteq Marine
Köp Båt i Sverige, Svenska Kronor, Varberg-Svreige, Tel: 004634016805
VHF skolen
Fiskekort for småbådsfiskere
watergames, sejlerskolen for dig.
Islev Carshine
Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr