Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Danmarksmesterskab i Fladfiskeri for lyst- og småbåde.

Konkurrencen vil blive afholdt d. 2 - 3 okt. 2010. Udgangshavn og indvejnings sted er i Onsevig Havn.
Der kan ikke startes fra andre havne.
Inden start skal man have et konkurrencenummer, som udleveres inden stævnestart. Konkurrencen starter når stævneflaget er oppe.
Når konkurrencedagen er afsluttet, skal man være i havn INDEN flaget tages ned, da man ellers er ude af konkurrencen.
Man kan godt starte senere, men ikke slutte senere.
I tilfælde af dårligt vejr, aflyses konkurrencen. Det er stævneledelsen der træffer afgørelsen om aflysning.
Deltagerbådene må ikke være af erhvervskarakter.

Regler.

Der uddeles præmier til følgende fangster:
---- Samlet vinder, samt 2. og 3. plads..
---- 1., 2. og 3. tungeste fisk i arterne: Rødspætte, Skrubbe og Ising.
---- Tungeste Pighvar/ Slethvar.

Hver fisker kan indveje en fisk pr. art indenfor arterne: Rødspætte, Skrubbe, Ising, Pighvar/Slethvar. Alle indleverede fisk skal vejes af "vejemændene". Alle former for hybridfisk indvejes som skrubber. Ved tvivl er det "vejemændene" der afgør art, vægt mm. Fisken i hver art giver 1 point pr. 10 gram. Samlet vinder for hele mesterskabet er den med flest point.
Ved to eller flere med samme pointstilling eller vægt, afgøres det ved lodtrækning.
Desuden vil der være lodtrækning mellem alle juniorer (under 15 år).

Programmet er flg:

- Fredag d. 1. oktober:
Kl. 19.00-21.00: Stævnekontoret er åbent.

- Lørdag d. 2. oktober:

Kl. 8.00: Stævnekontoret er åbent.

Kl. 8.30: Skippermøde.

Kl. 9.00: Start på konkurrencen.

Kl. 16.00: Alle både skal være i havn og konkurrencenumre skal være indleveret på stævnekontoret.

Kl. 16.15: Vejning af fisk og moleøl/ vand.

Kl. 17.00 Kåring af dagens vinder - Gul førertrøje.

Kl. 18.00: Middag og socialt samvær.

- Søndag d. 3. oktober:

Kl. 7.00: Morgenmad.

Kl. 8.00: Stævnekontoret er åbent.

Kl. 8.30: Skippermøde.

Kl. 9.00: Start på konkurrencen.

Kl. 14.00: Alle både skal være i havn og konkurrencenumre skal være indleveret på stævnekontoret.

Kl. 14.15: Vejning af fisk og moleøl/ vand.

Kl. 15.00: Uddeling af præmier og kåring af danmarksmesteren i Fladfiskeri. Juniorpræmier (lodtrækning mellem konkurrencenumre).

Foreløbig præmieliste:
Samlet 1. plads (point): 10.000 kr. samt medalje.
Samlet 2. plads (point): Medalje, gavekort fra Vestsjællands Marine Service, samt præmie fra Seafishingbaits.dk
Samlet 3. plads (Point): Medalje, gavekort fra Vestsjællands Marine Service, samt præmie fra Fiskeavisen.

Rødspætte:
1. præmie (vægt): 2000 kr sponsoreret af Lollands Bank.
2. præmie (vægt): Gavekort til Hvidovre Sport.
3. præmie (vægt): Præmie fra Seafishingbaits.dk

Skrubbe:
1. præmie (vægt): 2000 kr sponsoreret af JGB Marine.
2. præmie (vægt): Gavekort til Onsevig Camping.

Ising:
1. præmie (vægt): 2000 kr.
2. præmie (vægt): Gavekort til Sejerlund B&B

Pighvar/ Slethvar:
1. præmie (vægt): 2000 kr.
2. præmie (vægt): Rampekort til Onsevig Havn.

Juniorpræmier (lodtrækning): 5 pakker med 3 entrékort til Lalandia, tre gavekort til Iglekærsø.dk af 150 kr. stykket.

Der kommer løbende præmier ind, som vil blive skrevet på listen. Lige nu har Shipshop.dk og Iglekærsø også sponsoreret præmier. Opdateringer af listen vil komme på Gadusn.dk.

Alle fisk skal være fanget på konkurrencedagene.
Fisk kan kun indvejes en gang.
Alle fisk skal være fanget på sportslig vis, og være kroget foran gællerne.
Ved indvejning skal alle fisk være renset, men med hoved. Rognsække må dog blive siddende. Der opfordres til at man renser fiskene så hurtigt efter fangst som muligt.

Tilmelding til konkurrencen sker på Gadusn.dk.
Ved tilmelding kan der bestilles mad, som serveres lørdag aften, samt morgenmad søndag morgen og madpakke til søndag .

Prisen for deltagelse i konkurrencen er 100 kr. pr. båd, samt 50 kr. pr deltager. Denne pris dækker følgende i forbindelse med konkurrencen: Deltagelse i konkurrencen, rampegebyr, en moleøl/vand lørdag og søndag, brug af havnens faciliteter, samt evt. havneplads lørdag til søndag.

Prisen for aftensmad er 60 kr., morgenmad 25 kr og madpakke til søndagen 25 kr.

Vedr. børsteorm, har Onsevig Havn ikke mulighed for at have salg. Man opfordres til at tage kontakt til JGB Marine, Vejlebrogade 9-11, 4900 Nakskov Telf. 69805050 eller 21495251 --- Mertz i Nakskov, Heimdalsvej 9, 4900 Nakskov Tlf: 54921911 --- Erik Johansen på telf: 30542146 mellem kl. 7 og 16.

Hvis man ikke ønsker at overnatte i egen båd/bil, kan man evt. kontakte Onsevig Camping eller Sejerlund B&B.
Oplysninger om havnen findes her: Onsevighavn.dk

Tilmelding er først gældende, når betalingen er kommet ind på konto: Regnr: 0689 Konto nr: 0002056038.
Dette gælder også for måltiderne.
Ved betaling må der gerne "mærkes" med DM. Det gør det lettere for kasseren.
Efter tilmelding skal man modtage en mail med bekræftigelse...ellers er tilmeldingen ikke "gået igennem".

Sidste frist for tilmelding og rettidig indbetaling er d. 26/9 2010
Indsendt af  Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk  den  9. september 2010 kl. 12:23:54

Gå tilbage
Ellers er et godt tip til "fryse-elementer" posen fra en rødvins BIB.
fyld den med vand så bliver den lang og flad, frys banditten og smut den i boksen.
efterhånden som den tør op vil den ligge sig oven på fisken og holde den mere kold end hvis du har en 1½ liter flaske stående.
Vi plejer at bruge sådan 2 stk. en i bunden og en i toppen af boksen.

Bjørn
Knæk og bræk til alle dernede, vi må desværre blive hjemme.
Indsendt af    Bjørn Hammar (Team Terkel)   den   1. oktober 2010  kl. 12:16:28

Kør ned forbi din lokale tank og fisk nogle 5 l. sprinklerdunke op.. Lav saltvand og fyld dem 3/4 op.. frys dem og de holder i flere dage )
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   30. september 2010  kl. 14:18:05

Ja vi dropper at sejle derned, men kommer så med hele vogntoget i stedet for. Når der nu ikke er IS på havnen, er der så nogle der har et råd til at holde sine fangster (hehe det bliver nok ikke det store problem med mit fladfiskeheld) kolde sådan en hel weekend? Jeg har ikke en stor igloo køletaske, men blot et par almindelige med et par 1½ liters frosne vandflasker..er det nok ?
Indsendt af    Kristian Carøe   den   30. september 2010  kl. 11:51:53

Der er godt nok syr på tingene. :-) Den vind laver ifølge farvandsvæsnet og dmi ikke de store bølger i fiskeområderne.. Tror og håber det bliver gennemført.. Vi er klar.

Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   30. september 2010  kl. 11:16:31

Klippet fra havnens side i dag...

30 September
Vejrudsigten er pt. fra DMI at vi Lørdag morgen vil have 8-11 m/s fra SØ og fra Windfinder Onsevig området vil den være imellem 16-17 kn = mellem 8-9 m/s nogenlunde det samme om søndagen, men med aftagende tendens, dette betyder det er fiskevejr. For dem der kommer sejlende langvejsfra og de er nervøse for hjemturen, tilbyder vi at de kan ligge gratis i havnen ugen efter, vi vil hjælpe med at arrangere transport eller køre til toget i Nakskov/Tårsfærgen. Endelig afgørelse om vi fisker eller aflyser foretages senest kl 12 fredag.

Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   30. september 2010  kl. 11:05:02

Hej Nikolaj.
Der er ikke nogen is på havnen.
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   30. september 2010  kl. 07:24:54

Hej Poul erik er der mulighed for at få is på havnen
hilsen Nikolaj
Indsendt af    Nikolaj Christiansen   den   29. september 2010  kl. 20:40:03

Hej Bent (og andre.) Kan se Jonas kom mig i forkøbet. Vedr. aflysning eller ej, er det havnen der "bestemmer". Forstår så sandelig godt man ikke gider kører forgæves (det gider jeg jo heller ikke til KBH :-)) Men så vidt jeg er orienteret er der ikke "aflysningsfare" så længe vinden er i det hjørne de lover lige nu.(SØ)Bedste informationskilde er Onsevig Havn''s side. Men jeg skal nok skrive her, hvis jeg hører noget før det står på deres side...
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   29. september 2010  kl. 19:44:06

Pt ser det oki ud.. Også selvom der er lidt vind... Du kan jo evt se her  - Følg Linket Her
Men normalen er at afgørelsen bliver truffet kl. 12 dagen før start.. Mon ikke havnen gør det samme her.?

Men så længe vinden ikke begynder at vende er det oki med lidt vind

Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   29. september 2010  kl. 19:41:16

- Følg Linket Her
Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   29. september 2010  kl. 19:39:27

Hej Poul-Erik Gadusn.
Er det ikke muligt at træffe den endelige afgørelse og offentliggøre den her på siden senest i morgen kl. ?

Der er jo ingen grund til at nogen starter den lange rejse sydpå tidligt fredag morgen hvis det bliver aflyst.
Indsendt af    Bent Christensen - Team Lyndby   den   29. september 2010  kl. 19:29:10

Tak for det , Bjarne.
Ja vi må håbe på vejret tillader fiskeri. Har lagt lidt info fra havnen på min side. De bestemmer om det er "go" eller "no-go".
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   28. september 2010  kl. 13:14:21

Kanon service Poul-Erik og forstår så godt havnen

Og når der nu er en tilmeldingsfrist ja så kan folk jo komme ud af busken og ikke ”lurepasse” til sidste øjeblik.

Angående Team konkurrence eller enkeltmandspræstationer ja så har dette altid været et spørgsmål om mere eller mindre snyd ved indvejningerne, men for mit eget vedkommende ville jeg aldrig overdrage eller modtage en fisk fra gasten ombord.

Skulle man være så heldig/dygtig at vinde ville det så være med en FLOV smag og dårlig samvittighed, ja hvem gider bryste sig med at være Dansk Mester i Fladfisk med ”lånte fisk”.

Håber på rimeligt godt vejr og en hyggelig weekend.

Tilmeldte til spisning (Gammeldaws Oksesteg + Dessert Surprise:

Team Larsø 2 personer
Team Søhesten 2 personer
Team Wilma 2 personer
Team Gadusn 2 person
Team Havørnen 1 person
Team Simone 1 person
Team Lyndby 1 person
Team Bamse 1 person
Team 11’ren 1 person

Knæk & Bræk

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   28. september 2010  kl. 09:32:40

Seneste udvikling ..:-) Har snakket lidt med havnen om at der er flere der ønsker at "eftertilmelde". Har fået dette svar: Der er kommet flere både end forventet, Onsevig Havn vurdere at der er kapacitet til de indkomne både, men vil ikke skuffe de tilmeldte både, idet størrelsen på bådene er ukendt. Eftertilmelding er vurderet lige til sidste dag, men det er besluttet at oprette en venteliste, og springer der både fra tilbydes deltagelse i den rækkefølge bådene har meldt sig. Efter DM vil Havnen lave en ”norm” for hvor mange der kan deltage næste år.

------

SÅ skriv til mig ...så skal jeg nok smide dem "videre" i systemet..:-) (altid rart når noget kan "løses".)
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   27. september 2010  kl. 19:52:37

Ok, skriver lige her. Ganske kort: Det er det ikke muligt at efter-tilmelde sig. Tilmeldingsfristen blev i sin tid lavet for at havnen kunne "følge med". Og giver vi en lov, skal alle i princippet have lov. Og så er formålet med tilmeldingfristen forsvundet.
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   27. september 2010  kl. 19:20:26

Hej Poul-Erik

Jeg er også meget interesseret i at høre mulighederne for en evt. eftertilmelding, så du må meget gerne sende mig en mail også - eller nævne muligheder eller mangel på samme her på siden -)

Men kanon initiativ og konkurrencen ser flot ud.

Knæk og bræk
Steen
Indsendt af    Steen Højager   den   27. september 2010  kl. 19:02:34

Har sendt dig en mail.
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   27. september 2010  kl. 18:56:23

Hej poul Erik ! jeg spurgte dig i en mail om det var muligt at efteranmelde sig evt fredag aften mod lidt ekstra betaling . jeg luftede tanken for Gunner han var posetiv.
Indsendt af    Jens Grizzly Gøth   den   27. september 2010  kl. 18:48:09

Hej igen. Har selv haft samme tanker i sin tid. Men der var stort fokus fra andre på at vi skulle have EN danmarksmester, så jeg droppede team-tanken igen. Vil også sige at spec. Martins bekymring gør at jeg vil arbejde for team-idéen næste gang. Men denne gang er det for sent. Rigtig mange har skrevet de er glade for at det er et "personligt" DK-mesterskab. Så det ville være "falsk" varebetegnelse, pludselig at lave det om...Håber alle kan godtage det er som det er i år. Det er absolut oplæringsåret for havnen og mig.. Vi deler i øvrigt evalueringssedler ud, hvor I er MEGET velkomne til at beskrive fordele og ulemper ved begge typer konkurrence. Og jeg tager det IKKE som en fornærmelse at få disse indspark.. Alle vil jo gerne have et så godt stævne som muligt. Og vi kan jo kun gøre det bedre, hvis der er forslag til forbedringer...
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   27. september 2010  kl. 17:32:10

Ja vi har faktisk også talt om det, også med tanke om de forgående klubturer efter flade.. team konkurrence er den eneste rigtige måde at lave det på.. Og man må sige at der kommer en del dygtige teams.. Og det er lidt "kedeligt" for os andre at en eller to både stort set tager alle præmier..

Hvis det er for sent kan jeg godt forstå det, så er det ment som et godt råd )
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   27. september 2010  kl. 16:43:01

Er helt enig med jens i at en team konkurrence ville være mer fair..
Men ellers er det da et super flot arrangement i har lavet..

- Følg Linket Her
Indsendt af    nichlas iversen   den   27. september 2010  kl. 16:26:01

Hej Jens.
Har ikke modtaget nogen mail fra dig...og er eller helt med for øjeblikket..:-)
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   27. september 2010  kl. 15:27:24

Hej Poul Erik ! Du svarede aldrig på min mail om efter anmelding?????
Lige en kommentar til et ellers flot forarbejde af dig efter at have deltaget i mange forskellige konkurrencer gennem mange år er det min erfaring at du for den mest fair konkurrence hvis det er en team konkurrence. Det har vist sig gennem årende at det pudsigt nok er den ene af besætningen på båden der fanger de største fisk. (-:
Indsendt af    Jens Grizzly Gøth   den   27. september 2010  kl. 14:11:47

Det bliver godt nok noget af et arrangement I Onsevig. Vi krydser fingre for at alt klapper og der er styr på logistikken, ikke mindst provianten i denne weekend.. :)
Blue Bird med besætning ser frem til en fed weekend med en masse nye både i den lille havn.. :)
Indsendt af    Brian Milkowski (Blue Bird)   den   26. september 2010  kl. 21:12:41

SÅ nåede vi 80 både og over 200 deltagere.. Min lille idé er ikke lille mere..:-)
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   26. september 2010  kl. 19:13:41

Har nu rettet lidt i regler/ program. Lige nu er der 55 både og over 130 personer tilmeldt..8-)
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   22. september 2010  kl. 19:23:31

Team Larsø 2 personer
Team Snoopy 2 personer
Team Wilma 2 personer
Team Gadusn 1 person
Team Havørnen 1 person
Team Simone 1 person
Team Lyndby 1 person
Team Bamse 1 person
Team 11’ren 1 person

mon vi snart fylder det hele, der er jo kun plads til 24 personer

ses

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   20. september 2010  kl. 10:31:45

Team Larsø 2 personer
Team Snoopy 2 personer
Team Wilma 2 personer
Team Simone 2 person
Team Lyndby 1 person
Team Bamse 1 personer
Team 11’ren 1 person

ses

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   19. september 2010  kl. 09:36:50

Super god idé , Bjarne. Det skulle være et rigtig godt "ma''sted". :-) OG ja jeg har bestilt godt vejr, men det er ikke altid der lyttes..:-0 Bar evinden holder sig væk fra NØ skal det nok gå.
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   18. september 2010  kl. 13:43:22

Spisning fredag den 1.10. kl. ca. 19 ved DM i Fladfisk i Onsevig

Ædedolkene har bestilt bord til 10 personer i Campingpladsens Restaurant

Team Larsø 2 personer
Team Bamse 1 personer
Team Wilma 2 personer
Team Lyndby 1 person
Team Simone 1 person
Team 11’ren 1 person

Skulle der være flere kan der eventuelt bestilles flere pladser (først til mølle....), så send mig en mail eller ring på 40 50 73 71

mvh

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   18. september 2010  kl. 10:58:27

Blue Bird lander fredag eftermiddag og deltager med en besætning på 3. Vi glæder os til at prøve kræfter med en omgang "mini-flyndere". Vi må bare håbe at Poul-Erik og CO. har bestilt godt vejr til dette gode arrangement.
Indsendt af    Brian Milkowski (Blue Bird)   den   17. september 2010  kl. 21:56:48

og I andre selvfølgelig ...:-)

Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   12. september 2010  kl. 18:37:06

Lyder fint, Bjarne. Er selv dernede fredag eftermiddag for lige at prøve dybderne af ..:-) Vi ses..
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   12. september 2010  kl. 18:31:37

Team Wilma kommer 2 personer fredag
Indsendt af    Johnny Olesen (Wilma)   den   12. september 2010  kl. 15:51:35

Kanon service Poul-Erik

Så kommer vi tidligt fredag og rigger til, og kan så lige nå et par timers arbejde.

ses

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   12. september 2010  kl. 14:40:45

Det seneste er at havnen prøver at lave internetforbindelse på havneområdet..
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   12. september 2010  kl. 11:34:21

Højben kommer 2 mand.
Indsendt af    steffen dyrlund simonsen   den   11. september 2010  kl. 20:14:40

kommer fredag
Indsendt af    nielserik rasmussen   den   11. september 2010  kl. 12:31:54

Linda glemte lige at skrive vi kommer fredag til overnatning i båden og hygge på havnen
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   10. september 2010  kl. 17:53:28

Co2 kommer 2 mand, fredag aften. Vi sejler derned.

Indsendt af    per olsen   den   10. september 2010  kl. 17:23:54

team unterberg, kommer lørdag morgen tidlig. glæder sig til at fiske flade
Indsendt af    Kaj Bolvig Hansen   den   10. september 2010  kl. 16:33:55

Snoopy kommer også fredag.
Indsendt af    John Madsen (Snoopy)   den   10. september 2010  kl. 15:20:20

11''ren kommer selvfølgelig også

Lander fredag ved middagstid

ses

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   10. september 2010  kl. 08:45:02

Vi har tilmeldt os, vi kommer med et barn og glæder os rigtig meget.
Det lyder som et super arrangement - godt initiativ.

Indsendt af    Linda Pedersen - TEAM LIMA -   den   10. september 2010  kl. 06:59:55

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure