Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
hej jeg har lavet noget glasfiber arbejde på min båd , og det har også gået fint nok , men nu skal jeg til og lægge gelcoat/topcoat på og så kommer mit problem. skal jeg bruge gelcoat med hærder i eller skal jeg bruge topcoat (gelcoat med hærder og Paraffin) regner med der skal et godt tyk lag på
Hilsen peter
Indsendt af  Peter Drelicharz  den  16. december 2010 kl. 20:57:55

Gå tilbage
Jamen det var da så lidt.
Vh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   20. december 2010  kl. 00:19:26

mange tak for hjælpen Bjørn
Indsendt af    Peter Drelicharz   den   19. december 2010  kl. 20:33:12

Når det er som slutfinish, altså ovenpå en eksisterende polyester, skal du bruge den med voks (det er den der hedder topcoat) Støber du indvendigt i en form, bruger du den uden voks(gelcoat). Den hærder ikke op i overfladen, og får derfor kemisk kontakt til den efterfølgende polyester og glasfiber. Husk at affedte den nystøbte polyester grundigt, før du påfører din topcoat. Den polyester du bruger, er en såkaldt miljøpolyester. Den indeholder ,ligesom topcoaten voks, og dette vokslag flyder til overfladen og gør at denne kan hærde men giver også dårlig vedhæftning til de kommende lag, hvis ikke den fjernes først. Når du fjerner den med acetone, vil det føles somom du opløser polyesteren i overfladen. Dette er helt normalt, og sammen med den nye topcoat, er det netop det der giver den gode vedhæftning.
God arbejdslyst.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   16. december 2010  kl. 22:40:28

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear