Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Er ved at købe Nordeck 15 - søger råd.
Jeg er meget i tvivl om en Nordec 15 sødygtighed. På nettet beskrives den både som meget sødygtig samt "spændende båd fordi fribordet ikke er så højt.
Min tanke er at bruge båden på øresund, men som nybegynder vil jeg sætte pris på jeres bud om bådens anvendelighed og begrænsninger.
En af grundene til at det bliver en Nordeck er at midlerne er få og små.
Jeg ser frem til at læse jeres kommentarer.

Bedste hilsner

Christian
Indsendt af  Christian F,  den  16. marts 2011 kl. 20:07:47

Gå tilbage
Enig - og vil du have den med en anden indretning men til nogenlunde samme pris, så ser Seaexplorer 465 S skrogmæssigt ud til at være fuldstændig identisk med en Nydam 465 I. Se  - Følg Linket Her Sådan en har jeg købt. Jeg får motor på den i næste uge og er ret spændt på at komme ud og prøve den på en længere tur end den prøvetur, jeg fik før jeg købte den. Det er en ret fladbundet båd, så den vil nok banke noget i søen. Til gengæld er den letplanende og meget sidestabil.
Indsendt af    Peter Due Østerbye   den   20. marts 2011  kl. 11:37:06

Du får meget båd for pengene med en SeaExplorer 465 S (stort set identisk med Crescent 465). Den kan fås her:  - Følg Linket Her
Indsendt af    karsten eckardt   den   20. marts 2011  kl. 11:00:34

Mange tak for jeres gode råd.
I har hjulpet mig meget med at bekræfte min tvivl, om at nordeck''en ikke er den båd der passer til mig og mine ønsker/behov.
I sidste ende lader det til at være det smarteste at vente/udsætte drømmen om egen båd.
Mange tak for den hurtige respons og ærlige mening!
Der kommer nok til at gå et stykke tid før jeg bliver skipper på egen båd, så hvis en af jer mangler en lærevillig gast en gang i mellem - er jeg klar :-)

Bedste hilsner

Christian
Indsendt af    Christian F.   den   18. marts 2011  kl. 19:11:13

Uanset størrelsen, mærke mm. er der kun EN ting der sikrer, at du har nogle gode timer på vandet og kommer hjem igen til familien:
GODT SØMANDSKAB - incl. en velvalgt og velovervejet respekt for elementerne.

Os der har kravlet rundt i bunden af en skydepram i lortevejr kl. MEGET mørkt, plasket rundt i en Mopa efter edderfugle mellem isklumperne og nydt hvert et sekund, ved at der ligger mange oplevelser til dig derude.

Så start hvor det er muligt, nyd det, drøm videre - men husk det gode sømandskab. Så bliver du ikke en af dem der bliver fundet med åben gylp og uden redningsvest.

Knæk og bræk
Indsendt af    Claus Madelung   den   18. marts 2011  kl. 09:06:55

Hvis midlerne er få og små så tror jeg godt du kan glemme de andre både der blir nævnt.. Det er vrag hvis de skal handles for få midler og så er spørgsmålet jo hvad er bedst. Men igen hvad er få midler.. Jeg tænker omkring 15000.. for et sæt.. En Kegnæs er også et badekar.. Formen indvendig har os en slående lighed med et.. Hvorfor de er så opreklamerede og sat så højt i pris ved jeg ikke.. Der findes billgere og bedre tilsvarende både. Jeg har selv haft en Nordeck 15 med vindspejl og langsgående bænke. .Den sejlede jeg Storebælt tynd i også med meter høje bølger og 2-3 mand ombord.. og vi er her stadig.. Hjem kom vi altid. Man sejler efter forholdene. Jeg havde først en 6 hk på det var for lidt så skiftede jeg til 25 hk og det var rigeligt.. 15-20 hk var mere passende. Måske er den med tværgående bænke mere livlig. Jeg ville vælge en med støbte langsgående bænke igen. Men uanset hvad båd man vælger vil man altid finde noget man synes sku være anderledes. Størrelse, kabine osv osv.. Det kommer os helt an på hvad dine behov ligger på om du har tænkt dig at ville ud at fiske når du har fri og ikke skal være så afhængig af vejret. Der findes mange gode dage her i Danmark trodsalt alligevel. Skal du partuot væk fra en Nordeck så kan der af og til findes et godt tilbud på en Nordan 16 hvis du kan nøjes med en mindre motor. Alternativt en Jofa 485 så der var en til fornuftig pris  - Følg Linket Herhvis den er med trailer måske er han til at handle lidt med og de 10000,- ekstra han forlanger for den motor så er han nok bedst tjent med at beholde den selv.. Det kan godt gøres billigere hvis man kan nøjes med en mindre motor.. Men igen så blir budgettet lidt over de 15000,- Men alt er et spørsmål om temperament og vil man død og pine ud hver gang man har fri uanset vejr skal man gå på kompromis andet steds med økonomien for at få en båd der kan det. Jeg kan kun sige god for en Nordeck som begynder båd. Men uanset hvilken sælger man spørg.. Så er hans båd altid sødygtig.
Indsendt af    michael Jensen   den   18. marts 2011  kl. 01:01:02

Se hellere efter cresent 465 - kegnæs 470 dem burde man kunne få til en fornuftig pris, de nordeck jeg har set har været alt for dyre, og den er mest egnet til jagt i fjorde .
Har selv haft en limbo for mange år siden der svarer til 4.5*1.5m, og 150kg man kravler rundt i dem det er umuligt at stå sikkert i dem, men de var populære for mange år siden pga af prisen og vi var mere modige dengang.
De 2 andre kan der sidde 2 mand i samme side på rælingen pga af bredden 1.80- 2m
og de er halvplanene.
Indsendt af    sven svensson   den   17. marts 2011  kl. 16:18:44

Hej Christian
Jeg fisker fra Helsingør. Jeg havde selv for nogle år siden en Nordeck 15. Jeg må desværre tilslutte mig de andre indlæg. Man bliver hurtigt ked af den. Selvfølgelig kan den bruges i roligt vejr på kortere ture. Men man sidder hurtigt og drømmer sig videre til en bedre båd.

Jeg kan sagtens følge dig i det med begrænsede midler, det har/er vi alle været igennem. Og man skal jo starte et sted. Hvis det virkelig ikke kan blive til mere i første omgang, ville jeg hellere have en Nordeck 15 end ingen båd, men man skal være indstillet på at det er et kompromis.

Jeg har nu en Ryds 485 FC hvor jeg kan overnatte, men jeg drømmer da også tit om en større og federe båd. Men det tror jeg man bliver ved med indtil man sidder i en for stor båd og drømmer sig tilbage til dengang det hele var til at overskue, back to basic.

Held og lykke med valget. Håber du kommer godt igang og får nogen gode fiskeoplevelser, det er vel det, som det drejer sig om.

Hilsen til alle
Indsendt af    Felix Kliem   den   17. marts 2011  kl. 10:15:54

har du set denne anonce
det kunne være en mulighed god begynderbåd så man kan se om interessen holder
og sikkert også salgsbar igen til næste år hvis ikke
nyere trailer og motor og båden ser vedligeholdt/nymalet ud
måske i den dyre ende af det du søger
men så er du fiskeklar og ikke så mange tillægsudgifter bagefter
og man kommer som regel derop aligevel bare med lappeløsninger
feks rep på gammel motor syn rep af gammel trailer ny aksel på trailer for at den kan synes osv
det er også en søstærk båd som mange er glade for
tjek om der er eccolod gps med
 - Følg Linket Her ps for en sikkerheds skyld kender ikke ejeren
det kom vist til at lyde som en salgsanonce :)
men var kun en anbefaling fra en der har betalt en del
for forskellige lappeløsninger
Indsendt af    Ian Danielsen   den   17. marts 2011  kl. 08:34:52

har engang sejlet en nordeck 15 på isefjorden. Jeg mener det er et badekar, forstået på den måde at den mindste bevægelse i båden får den til at bevæge sig i vandet. Den er meget ustabil.
Jeg vil på ingen måde anbefale den til sejlads på sundet, medmindre vandet er aldeles fladt.
En ryds 435 eller en kegnæs er KLASSER bedre.
Nordeck 15 vil du hurtigt blive ked af hvis det er fiskeri på sundet som er dit mål...

Knæk og bræk med jagten :-)
Indsendt af    Nikolaj Hjorth , TEAM SVINET   den   16. marts 2011  kl. 20:34:47

Mht fribord, så ville jeg jo foretrække en med højt fribord, jeg har selv omkring 80 cm i min båd. Det giver god støtte når man står og fisker eller skal fighte en fisk. Jeg forstår ikke at annoncen skriver spændende pga det lave fribord. Men det er måske noget andet de tænker på. Men det er jo altid en afvejning af pris og behov, dog må man aldrig spare når det gælder sikkerhed.
Indsendt af    Flemming Nielsen   den   16. marts 2011  kl. 20:33:54

Alle både kan sejle på sundet når vandet er roligt men vil du kunne sejle
lidt længre ture og det skal være behageligt og ikke mindst sikkert i lidt
dårligt vejr bør du vælge en anden bådtype.
Det er rigtig mange gode både til salg lige nu.
ved ikke hvor meget du vil ofre men kig evt på ryds 435 eller ørnvik 450
begge både kan klare en del og kan handles til fine priser.
Held og lykke.
V.H. Claus

Indsendt af    claus Stisen TEAM DREAMER   den   16. marts 2011  kl. 20:25:52

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear