Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Fra 30 maj sætter SSK fokus på vores sikkerhed når vi færdes til søs.

Den tragiske hændelse, en helt almindelig lørdag i april i år, hvor tre Svenske trollingfiskere omkom i Østersøen ud for Simrishamn, har gjort et altid vigtigt emne nærværende og uhyggeligt aktuelt.

Derfor vil vi på flere klubaftner i løbet af sommeren og efteråret, tage forskellige emner omkring sikkerhed til søs, op som foredrag og andre arrangementer.

Vi starter allerede mandag 30 maj. Denne dag kommer Simon Christensen helt fra Bornholm, med favnen fuld af bukser og jakker, så du får du mulighed for at prøve en af Ursuit’s overlevelsesdragter. Per (Verona) fik en aftalte, om at låne dragter i forskellige størrelser, i stand med en repræsentant for Ursuit, da han demonstrerede deres overlevelsesdragter i forbindelse med Trollingmaster på Tejn havn.

Ved den lejlighed fik jeg selv lejlighed til at prøve en Ursuit dragt, og det vare en positiv oplevelse. Jeg troede de var stive og ubehagelige at ha’ på. Men dragten overraskede med at være meget smidig og let, og langt mere behagelig end forventet. Samtidigt kastede både Simon og Ursuit’s udsendte sig i havnens kolde vand, med telefon og tegnebog i lommerne på tøjet inden under. Jeg var hurtigt overbevist… Og da dragten, under trollingmaster, blev solgt til en speciel pris, slog jeg til med det samme.

Nu har Per fået alle dragterne. Han har ikke mulighed for at kommer til djævle-øen, derfor har Simon Christensen, som kender dragterne, og kan svare på de fleste spørgsmål, lovet at komme og demonstrere. Jeg kan kun kraftigt opfordre dig til at benytte denne chance til at prøve en af de tørre overlevelsesdragter, uanset om du har planer om at investerer i en af de relativt dyre dragter eller ej. Dragterne er en behagelig overraskelse…så pas på. Du bliver hurtigt forelsket☺.

Afhængig af interessen, vil klubben i samarbejde med Per, prøve at forhandle os frem til en god Samlet SSK pris. Men husk…. Uanset prisen, kan en god overlevelsesdragt gå hen og blive en investering for ”livet”

Du kan læse mere om dragterne her:  - Følg Linket Her
Indsendt af  Jann Wagner  den  22. maj 2011 kl. 22:10:32

Gå tilbage
Hej Jan
Jeg købte disse korte støvler sammen med dragten.
Lynlåsen på fronten er så genialt lavet at jeg fik
helt tårer i øjnene da prøvede dem sammen med dragten.

- Følg Linket Her Din løsning er også bare helt genial og meget billigere.

Mvh
Peter
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   25. maj 2011  kl. 23:56:52

Hej Peter Mjølnere
Jeg har haft min i over et år nu.
Jeg prøvet mig også frem i starten med sko-støvler og plastik træsko.
MEN har fundet en god løsning - for mig.
Havde vet par gl utætte waders som jeg altid køber i 1-2 nr større i str - klippet støvlerne af og skar et dyber udsnit bag i ned mod hæl så jeg letter kunne få dem på.
De virker kanon , de er jo i neopren,gummi og kan tåle og blive våde.
Kan sende et foto af støvle ved lejlighed.
Der er sikkert andre fine løsninger en store støvler. Bare husk det må IKKE stramme om foden.
Indsendt af    Jan Svenstrup Nielsen   den   25. maj 2011  kl. 09:02:55

Super god idé :)

Lige første gang kan vi desværre ikke, men glæder os til at se hvad der ellers kommer
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   23. maj 2011  kl. 12:25:16

Hej Jann

Kanon god ide. Jeg har prøvet at sende dig en mail, men får at vide, at din mailbox er fuld.

Mvh. Steen
Indsendt af    Steen Højager   den   23. maj 2011  kl. 11:21:23

nå, det virker ikke. Men masser af andre sider at google
Men husk på det med støvlerne, det er vigtigt for den gode oplevelse.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   23. maj 2011  kl. 09:58:37

Linket er :
 - Følg Linket Her

Husk på at der skal også et par store støvler til.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   23. maj 2011  kl. 09:55:10

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

West Bådudstyr
Stenteq Marine
Köp Båt i Sverige, Svenska Kronor, Varberg-Svreige, Tel: 004634016805
VHF skolen
Fiskekort for småbådsfiskere
watergames, sejlerskolen for dig.
Islev Carshine
Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr