Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Kanon Ekkolodskursus :: -det kan kun anbefales til andre - hvis vi laver en opfølgning eller et nyt kursus med Bo Hall!! selv om han var svensker... så var han godt nok skarp, og jeg må nok indrømme at selv om jeg har kigget en del timer, de sidste par år, på det ekkolod, så har jeg ikke forstået hvad det var jeg så(eller ikke så)
Vidste du feks. at skærmfarten skal indstilles alt efter hvor stærkt du driver eller sejler, at Gain altid skal være fast, at loddet kun viser det højeste punkt som keglen rammer, at den hårde bund(hvor 90% af fiskene er) kun kan ses uden bundlås og kan ses ved det irrereterende flimmer der er ``under`` bunden på skærmen, at du får ekstra sendestyrke ved at indstille loddets dybdeskala osv osv. håber at der kan laves et nyt kursus til næste år og at der vil være opbakning fra medlemmerne. En stor tak til Jesper Laust som stod som arrangør.
Indsendt af  Søren Østergaard  den  11. oktober 2011 kl. 09:00:34

Gå tilbage
Ok. Men mon ikke sådan et kursus kan fylde mange af pladserne ved bordene
I klubben. Det tror jeg. Jeg ville godt være klogere på det område. Kan da læse mit lod men baggrunds viden om det ville bestemt ikke gøre det svære.
Indsendt af    Dennis Kistrup   den   10. januar 2012  kl. 22:50:01

Hej Dennis

Så vidt jeg husker, sagde Kenneth at det var med et deltager antal på mellem 8 og 16 deltagere med 8 timers undervisning, og hvis han selv skal betale sin transport fra sverige er det måske ikke helt urimeligt ? Hvis Du vil have de korrekte informationer kan Du prøve, at sende en mail til Kenneth på bestyr1@smaabaadsklub.dkeller møde op på debat aftenen.

Mvh. Peter F.
Indsendt af    Peter F. Mikkelsen   den   10. januar 2012  kl. 22:16:24

må da gå ud fra han har en pris pr. kursus og ikke pr. deltager... hvis det ikke er tilfældet må man sige at hans time løn kan gå hen og blive ret stor ?
Indsendt af    Dennis Kistrup   den   10. januar 2012  kl. 18:06:53

Hej Peter O

Jeg talte med Kenneth, i går til el-foredraget, og han fortalte at han havde kontaktet Bo Hall, om afholdelse af ekkolods kursus i SSK, men at det kostede Kr. 400,- pr. deltager for et 8 Timers kursus, så Kenneth foreslog, at man kunne tage det op på debat aftenen d. 23.01.2012, med forslag til afholde et lørdags kursus hvor deltagerne selv kommer til at betale de kr. 400,-, måske kan vi spørge om klubben kan støtte ?, så mød op og deltag i debatten.

Mvh. Peter F.
Indsendt af    Peter F. Mikkelsen   den   10. januar 2012  kl. 12:49:33

Hej Peter O

Jeg har snakket med Kenneth, men ved ikke hvor langt det er kommet -:
men skal spørge ham igen.

Mvh. og god Jul
Peter F.
Indsendt af    Peter F. Mikkelsen   den   20. december 2011  kl. 18:23:41

@Peter.

Har du hørt noget fra Kenneth om et evt. kursus på Sjælland ?? ::

Indsendt af    Peter Olsen   den   20. december 2011  kl. 16:56:27

lyder til at det var noget ærgerligt man ikke lettede rumpetten og kom af sted
så hvis det kommer igen
skal jeg nok være der. :)
Indsendt af    Ian Danielsen   den   12. oktober 2011  kl. 07:20:48

Jeg var også med på det omtalte kursus. Jeg havde på forhånd studset ved at kurset varede en HEL dag, og egentligt undret mig over, hvad vi dag skulle få tiden til at gå med. Det viste sig så ikke at være et problem...
Det Bo Hall ikke ved om det emne, er ikke værd at vide, og jeg har lært meget om mit lod, der helt sikkert vil gøre vejen til de gode pladser betydeligt kortere. Vidste i feks at en transducer er en sliddel, der bør skiftes senest efter 5 år ?
Tak for et fremragende kursus.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   12. oktober 2011  kl. 01:21:46

send ham til nordjylland og jeg er klar..
mvh thomas..:D
Indsendt af    thomas kolmorgen   den   11. oktober 2011  kl. 21:14:10

Ja det var et super kursus.. Jeg blev mest overasket over hvor lidt jeg viste om mit ekkolod -:
Indsendt af    hotho vestergaard (Søhesten)   den   11. oktober 2011  kl. 14:57:36

Jeg er også frisk på at deltage, såfremt det kommer til Sjælland.
Indsendt af    Christian Krause   den   11. oktober 2011  kl. 13:28:28

Jeg vil også meget deltage i sådan et kursus, hvis det kommer til Sjælland.
Indsendt af    John Svensson   den   11. oktober 2011  kl. 13:13:51

Har skrevet til Kenneth Orlander i bestyrelsen, og bedt Ham se på et ekkolods foredrag med Bo Hall.
:-
Mvh. Peter F.
Indsendt af    Peter F. Mikkelsen   den   11. oktober 2011  kl. 13:00:13

Lad os få ham til Sjælland tak ::
Indsendt af    Kristian Carøe (Team Emilie)   den   11. oktober 2011  kl. 11:35:45

Jeg vil også gerne deltage i sådan et på Sjælland.
Indsendt af    Sten Andersen   den   11. oktober 2011  kl. 11:22:12

Lyder super interessant - vil gerne deltage i et sådant hvis det kommer på Sjælland
Indsendt af    Frits Jensen (Ryds 435FC. Putte)   den   11. oktober 2011  kl. 10:49:51

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear