Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Brændstoftank til oliefyr.
Jeg er ved at montere et oliefyr i båden men er lidt usikker på hvilken brændstoftank der er smartest. Er det ok at benytte en standard plasttank til en påhængsmotor, med benzin stik på tanken, så den kan fjernes for fyldning.
Det er primært stikket der bekymrer mig da det vel ikke er godt med luftlommer i olien og en pumpebold dur vel ikke. Er der nogen der har prøvet en tank med stik og i givet fald hvilken type?
Det er et Eberspraecher D3LC fyr.
Indsendt af  Thomas Krogh  den  23. november 2011 kl. 19:54:48

Gå tilbage
Jeg bruger en tank med lynkorbling, mem hvis jeg kobler ,den af for at tanke og tilslutter den igen, så skal fyret genstartes for at lufte ud. Så jeg tænker med en dunk for at slippe for udluftning
Indsendt af    Bent Nielsen   den   24. november 2011  kl. 22:26:05

Hejsa.

Ligesom Søren bruger jeg en alm 10 liters dunk til påfylning, jeg har monteret en 22 liters standardtank mere eller mindre fast, med udluftnings-slange og så videre, under dækket på min Quicksilver 630 pilothouse. Og det fungerer rigtig godt, ingen diesel-dunster nogen steder.

Indsendt af    Fesser Trøst Pedersen   den   24. november 2011  kl. 02:31:56

Hej...

Jeg har netop en Eberspacher Airtronic i min båd, og har brugt en plastiktank, som jeg havde til overs fra en Hondamotor fra før i tiden (25 liter). Det er med Hondakobling, og det virker fint. Jeg har lavet et adaptorstykke af et kobberbremserør fra tyk Hondaslange til tynd Eberspacherslange og uden problemer.
Indtil nu har jeg brugt en anden dunk til optankning - netop for at undgå problemer med luftlommer efter af- og tilkobling. Det burde dog kunne lade sig gøre at bruge koblingen, da der jo sidder en fjederbelastet kugleventil i koblingen, der gerne skulle lukke for det hele ved adskillelese...

/Søren
Indsendt af    Søren Dalberg-Pedersen   den   24. november 2011  kl. 00:33:11

Hej
Jeg har monteret en 12L plasttank med lynkobling (Yamaha) som du beskriver, så tanken kan tages med og fyldes, det virker fint.
Det krævede dog et lille specielt overgangsrør fra "benzinslange" til sugeslangen umiddelbart efter koblingen.
Jeg har kendskab til flere som køre med samme setup, bl.a. John "Tight Lines"
Jeg har ca. 1,3 m. sugeslange fra tank til pumpe og derefter ca. 3,5 m. fra pumpe til fyret.

Mvh.
 - Følg Linket Her
Indsendt af    Uffe "Ufling" Nielsen   den   23. november 2011  kl. 20:20:23

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear