Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Spulepumpe til vandhane... Skal til at lave vandindtag på båden og spørgsmålet er jo så om jeg kan bruge spule pumpen til vandhanen også? Eller vil der være for meget tryk på.. Hullet i vandhanen er jo kun 10 mm max ca .. Vakler mellem en pumpe på 15 lm eller 35 lm sidstenævnte vil jo være bedst til spulepumpe.. Men ville gerne nøjes med en pumpe til begge så ikke jeg skal have en til hver ?
Indsendt af  michael Jensen  den  15. marts 2012 kl. 22:56:41

Gå tilbage
Min spulepumpe og vandindtag:
 - Følg Linket Her
Ligner samme pumpe som Bjarnes..
Indsendt af    Henrik Christensen - http://ryds600.blogspot.com/   den   22. marts 2012  kl. 23:32:40

Du får jo ikke højere tryk fordi du reduserer, tværtimod og da pumpen har pressostat kører den først når du åbner for vandhanen, så der er ikke noget der forhindrer dig i at gøre det.
Indsendt af    thurigt wimmelmann   den   22. marts 2012  kl. 22:59:46

Jo men udgangshullet i vandhanen er jo noget mindre end en normal vandhane og det vil jo give noget mere tryk på det vand der kommer ud.
Indsendt af    michael Jensen   den   16. marts 2012  kl. 17:45:50

Den spulepumpe som Bjarne har giver 2,4 bar. Så er tingene lavet ordenligt er trykket ikke fo højt til en normal vandhane
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   16. marts 2012  kl. 14:22:17

Vandtrykket i en normal vandhane er 6 bar - tror ikke en spulepumpe giver større tryk.. Men det er jo til at finde ud af.
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   16. marts 2012  kl. 14:20:14

Jeg ville lave et vandindtag i bunden af båden til saltvand... Så begge både vandhane og spulepumpe tar vand ind derfra. Skal ikke bruge vandhanen til andet end at vaske fingre i engang imellem.
Indsendt af    michael Jensen   den   16. marts 2012  kl. 12:22:39

Jo der vil sikkert være for meget tryk til vandhanen, - MEN vil du spule med ferskvand eller vil du have saltvand i din hane?
Efter at have set Bjarnes pumpe i funktion har jeg også installeret såden en, men såvel Bjarnes som min tager vand til spuling fra vandet vi sejler i - altså havvand for det meste.
Til vandhanen har jeg en separat pumpe som udelukkende bruges til ferskvand.
Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   16. marts 2012  kl. 07:20:07

Men spørgsmålet er om der ikke er for meget tryk på pumpen til at koble den til vandhanen i kabinen også
Indsendt af    michael Jensen   den   15. marts 2012  kl. 23:49:31

nej Michael den er kun til spuleslangen og den giver 13 liter, og med 25 psi kan du godt have et T-stykke på afgangesiden

mvh

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   15. marts 2012  kl. 23:39:25

Er den os koblet til vandhanen? Hvor mange liter i minuttet kan den ta?
Indsendt af    michael Jensen   den   15. marts 2012  kl. 23:04:29

hej Michael

her er min spulepumpe

mvh

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   15. marts 2012  kl. 23:00:37

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear