Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Svanemøllen Havn.
Jeg har båd i Svanemållen havn og kunne godt tænke mig at trolle efter havørred i området.

Jeg har af to gange prøvet at trolle langs kanten af sejlrenderne med fiskeri ca. midt i vandsøjle, men uden held.

Er der nogle fra samme område der kan give et par fif til hvor jeg skal fiske?

Mange tak:)
Indsendt af  Bastian Carlsen  den  18. april 2012 kl. 14:39:55

Gå tilbage
Ja tak for info:)
Indsendt af    Bastian Carlsen   den   21. april 2012  kl. 17:37:02

super info, det skal jeg lige have copy/pastet:)
vi ses til TM.
mvh Jens Wang
Indsendt af    jens wang   den   20. april 2012  kl. 00:37:40

Svært at forklare uden søkort foran os begge to - men giver det et forsøg.
Årstiden og vandtemperatur er KRAFTIGT betydende for chance/sandsynlighed for at fange havørred.
Lige nu skal du helst ud omkring solopgang og du kan fiske til kl. 9-10, herefter falder sandsynligheden for bid betragteligt, men jeg har stadig fanget fisk kl. 14!
Hvor du skal fiske afhænger af hvor langt du vil sejle, samt hvordan vindretningen har været de sdiste par dage og på selve dagen.
Generelt kan man sige, at du kan/skal følge føden. Hvis der har været vestenvind (fralandsvind), så fisker jeg længere ude og over mod den svenske kyst, og hvis det har været østenvind (pålandsvind) så tættere på den danske kyst.
Det med at følge føden er smart - men så skal du rent faktisk også kende til strømmen! Den er kompleks i Øresund.

Hvis du vil fiske tæt på Svanemøllehavnen:
Sejl hen til udsejlingen af Københavnshavn, og følg 10 meter kurven rundt, især ved to røde bøjer inde ved havnen (på den østlige side af sejlrenden) og ud mod Middelgrunden. Når du når på højde med Middelgrunden, så vender du rundt 180 grader og tager den anden 10 meter kurve (altså den vestlige del af sejlrenden) og sejler ind mod havnen.
Dette område kaster havørreder af sig - også store. Min største er 8,2 kg på denne 10 meter kurve.

Hvis du vil sejle lidt længere:
Den sydlige spids af midtfarvandet kaster også gode havørreder af sig. Den sydlige del er indgangen til et dybere område mod nord, så sæt grejerne inden du kommer ind i området, og fisk herefter ind over spidsen og nordpå.
Der er også en rende der starter ud for Barsebæk og går mod Landskrona, denne rende er også fantastisk! Det svenske tæt-på-land-område kræver en snak over et søkort, det er sgu for svært at forklare her.

Hvis du vil sejle yderligere længere:
Trekantsområdet mellem midtfarvandsbøjen, Susannes Flak og Landskrona revet er også et godt område at trolle rundt i. Jeg sejler i en trekant mellem disse tre punkter.
Lous Flak er tættere på DK og det er også godt. Der er et området der kaldes fingeren, hvor jeg ikke selv har fanget havørreder, men andre sværger til dette område.
Jeg er dog på inder- eller ydersiden af Lous Flak, alt efter strøm og vindretning.

Hvis du er til Trolling Master Bornholm - så kig forbi min båd (PISCATOR), så ser vi på søkort.

Hjalp det?

Mvh
PISCATOR
Indsendt af    Christian Krause   den   19. april 2012  kl. 10:50:08

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear