Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hmm -: Jeg har lidt svært ved at tyde reglerne for brug af side planere.
Det kan godt være at jeg er lidt grøn i det her Trolling halløj, men er der nogen der kan svare mig på om side planere er forbudt at bruge?
Jeg har hidtil brugt side planere i en størrelse på ca. 10 x 25 som monteres direkte på linen, og altså ikke de helt store, planer boards (tror jeg de hedder)

Mvh Martin (Team Jason)
Indsendt af  Martin Kramer Madsen  den  11. august 2013 kl. 12:01:09

Gå tilbage
Tusinde tak Jørgen. Det giver en del mere mening!
Indsendt af    Martin Kramer Madsen   den   17. august 2013  kl. 11:29:22

godt kort
Indsendt af    Bjørn Hammar - http://Teamterkel.blogspot.com/   den   17. august 2013  kl. 11:18:26

:) der skulle have stået "visse områder af Isefjorden og Køge Bugt"
Indsendt af    Jørgen Peterson   den   11. august 2013  kl. 20:21:13

Du må bruge alt der er monteret direkte på fiskelinen og med et ende agn, så du må godt bruge Sideplanere. Det skal dog ske mindst 100 m fra lavtvandslinien og så skal du være opmærksom på at der er lokale regler vedr. antal stænger f.eks. i Isefjorden og Køge Bugt.
Planerboards sidder jo ikke direkte på linen og blev for 2 år siden tilladt i dansk farvand i et område afgrænset af en lige linie mellem Stevns og Falsterbo, og en linie fra Gedser der følger 12 grader øst og direkte syd til Tyskland. Dog skal det ske 3 sømil fra land. Se vedlagte billede hvor de skraverede felter viser hvor det er tilladt i dansk farvand.
Se iøvrigt ude til venstre under "love og regler"

Indsendt af    Jørgen Peterson   den   11. august 2013  kl. 20:19:43

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine
Raymarine
Tryg Forsikring