Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Jeg har kigget lidt på en siger båd (tror jeg det staves) er der nogen der ved hvor man evt. kan indhente information om nævnte type? Sælger skriver at den er meget sødygtig. Formålet med den er fiskeri og havjagt. Sælger skriver endvidere at det er en siger s69 17 fods kabinebåd
Indsendt af  Brian  den  4. september 2013 kl. 22:21:26

Gå tilbage
Jeg har en Rana 17 som er nogenlunde samme konstruktion og norsk den sejler fremragende, godt nok en halvplaner men går mellem 25-30 knob alt efter hvor meget der er læsset i den.Den sejler næsten i alt slags vejr,mest behagelig fart med lidt sø 15-20 knob, dejlig båd, har 50hk på røven.

MVH
Indsendt af    Palle Johnsen   den   5. september 2013  kl. 21:54:50

Hej
Har haft sådan en båd for ca 15 år siden og var glad for den . Har sejlet i bæltet og sundet uden problemer .
Indsendt af    Michael Lundbech   den   5. september 2013  kl. 21:07:57

Hvorfor skulle en fladbundet båd ikke være sødygtig? Sødygtighed betyder jo ikke nødvendigvis at ma kan sejle 40 knob i 2 meter bølger. Båden ligner en type der sejler fremragende som halvplanende, og der betyder det ikke helt så meget om der er dybt v i hækken.
For mig virker det som et helt fornuftigt sæt til prisen.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   5. september 2013  kl. 17:58:36

- Følg Linket Her

Med den flade bund så kan den ikke betegnes som værende sødygtig, medmindre der er tale om fjord-sejlads i...
Indsendt af    Steen Hjort   den   5. september 2013  kl. 11:22:23

Det er stavet korrekt og det er en norsk båd.

Der var en forhandler i Århus for mange mange år siden.

Jeg havde kig på en i midten af 80''erne og den var på det tidspunkt allerede gammel. Tror faktisk også det ar en S69.

Er ikke sikker men tror de kan være helt tilbage fra sidst i 60''erne / først i 70''erne.

Indsendt af    Henrik Soele   den   5. september 2013  kl. 08:09:45

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear