Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Syge torsk?

Var på sundet i lørdags og havde et forrygende torskefiskeri på skrænterne nord-øst for Ven - men stort set alle fiskene havde nogle sygdomslignende knopper på bugen og op ad siderne de fleste meget små (3-5mm) andre næsten som et helt sår.. Er det nogen andre som har set tilsvarende og ved hvad det er? Jeg turde ikke tage nogle af dem med hjem af frygt for sygdom... Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder!
Indsendt af  Stig Bülow  den  10. september 2013 kl. 10:41:20

Gå tilbage
Tak for indsparkene gutter - men jeg kan med sikkerhed sige at det ikke stammer fra lampretter eller lignende der var helt klart tale om en ''sygdomstilstand'' i skindet - spørgsmålet er blot om det går dybere i kødet.. Ærgrer mig over jeg ikke tog nogle detaljerede billeder - nu tænker jeg at spørge biologerne på Øresundsakvariet i Helsingør - skal nok melde tilbage hvis jeg får et svar.
Indsendt af    Stig Bülow   den   17. september 2013  kl. 10:06:28

Det var lige nøjagtig dem jeg tænkte på Tonny. Jeg kunne bare ikke lige huske hvad de hed :-)
Da jeg var ved at lande fisken så det ud som om tarmen hang ud af den, men så slap den og forsvandt i dybet. Men som sagt ingenting at hverken se eller smage på kødet.
Indsendt af    Poul Kilt   den   13. september 2013  kl. 11:14:50

Hej Poul,
sidste år var der artikler om havlampretter i øresund.
kunne det være sådan en fætter du så ?

- Følg Linket Her

Indsendt af    Tonny Soltau   den   13. september 2013  kl. 06:52:46

Jeg tror det er en snylter af en eller anden slags. Jeg fik en torsk i det tidlige forår, hvor der sad en "dims" på. Den slap da jeg trak fisken ombord og ålede sig mod bunden. På min fisk var der heller ikke noget at se på kødet, da jeg havde filletteret. Jeg synes at huske, at der er skrevet en anden tråd om dette emne inden for de sidste års tid, her på Forum. Led og I skal finde :-)
Indsendt af    Poul Kilt   den   12. september 2013  kl. 21:19:30

Vi var samme sted i Torsdags, og så godt de røde pletter. Dog tog vi flere fine fisk med hjem, efter de er blevet til fileter er der ikke noget at se. Mon det kunne være mærker efter havlus... Der var mange lus på vores torsk..

Indsendt af    Flemming Nielsen   den   10. september 2013  kl. 16:02:33

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

West Bådudstyr
Stenteq Marine
Köp Båt i Sverige, Svenska Kronor, Varberg-Svreige, Tel: 004634016805
VHF skolen
Fiskekort for småbådsfiskere
watergames, sejlerskolen for dig.
Islev Carshine
Navisco
Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr