Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
 - Følg Linket Her

hmmmm :-
Indsendt af  Rod J  den  3. december 2013 kl. 17:09:43

Gå tilbage
Besk ?? Nej-ikke den 15,5 kg jeg har spist. Måske lidt grov kødet.
Indsendt af    Erik Wolters   den   5. december 2013  kl. 14:57:51

Nu er størrelse jo et relativt begreb, men jeg har ikke noteret besk smag i de laks (op til 14 kilo) jeg har konsumeret .

Jeg vil glæde mig til at teste om smagen bliver mere besk, når jeg runder 15 kilo :-)
Indsendt af    Tonny Soltau   den   5. december 2013  kl. 14:22:54

Nogen siger at hvis de bliver for store, så er de ikke til at spise med mindre de bliver røget. At de bliver bedske, hvis de ikke bliver røget. Er der noget om den snak?
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   5. december 2013  kl. 00:22:27

Så vidt jeg ved reduceres mængden af Dioxin og PCB ikke nævneværdigt ved røgning.

Men da PCB og Dioxin primært bindes i laksens fedtvæv, giver det god mening at være forsigtig med at konsumere store mængder Østersølaks.

Personligt "trimmer" jeg altid mine fisk, og skærer størstedelen af bugflapperne væk. Det øverste stykke af ryggen på laksen indeholder også en godt del fedtvæv, hvorfor jeg også skærer de øverste centimeter væk ( af de store fisk).

Jeg synes at Østersølaks er noget af det mest delikate man overhovedet kan få, men tænker lidt over hvor meget jeg indtager (selv om jeg ikke skal have flere børn :-) )

Indsendt af    Tonny Soltau   den   3. december 2013  kl. 22:11:52

I artiklen står der at man ikke må sælge laks større end 5,5 kg. grundet risikoen for for stort dioxinindhold. Hva så med de laks der fanges i østersøen, er de "uspiselige"?

Nogen siger også at hvis laksen er for stor, så er den uspiselig med mindre den ryges. Er der hold i den påstand og hvor går en evt grænse?

Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   3. december 2013  kl. 20:46:53

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear