Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hejsa!

Søger lidt råd om valg af båd.

Jeg har pt en Jofa 485 (billedet). Den går godt, planer nemt, er stabil osv. Eneste minus som er et stort minus. Der er ikke meget "fiskeplads" bagtil.
Jeg overvejer derfor at skifte hende ud.

Mit kriterie er dog at det nye emne maks må være 2m i bredten. Jeg ligger på en wireplads i nordhavnen 3000 går jeg over 2 meter fordobles min havneafgift. Da vi som oftest kun er 2 ude ad gangen vil jeg også mene jeg kan få noget forrnuftigt der overholder målet.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer!

Christian

Indsendt af  Christian NIelsen  den  28. december 2013 kl. 20:03:15

Gå tilbage
Så er formen hejst af pluggen. Den er skåret i mange stykker ,den bliver kørt på lossepladsen.

Indsendt af    John Wallin   den   2. januar 2014  kl. 18:05:40

Har en jofa båd selv har fjernet alt skum og glasfiber fra min _
ring til mig på 2215-2122
Hilsen Stor Ståhaj Glostruptrollingklub.dk
Indsendt af    Brian Bonde   den   1. januar 2014  kl. 11:49:03

hvis din max. bredde er 2 m, giver det vel nærmest sig selv: du skal have en åben jolle. alt andet bliver for trangt. som et a-lternativ hertil, kunne du måske bruge en kegnæs 470 med lille kabine, eller en ryds/triss 480 st, hvor kabinetoppen er en presenning, som kan lynes af.  - Følg Linket Her
Indsendt af    karsten eckardt   den   31. december 2013  kl. 12:55:35

Hej.

En poca 500 eller en limbo 19 er også en mulighed de er ca. 2.00 bredden
Indsendt af    lars jensen   den   29. december 2013  kl. 20:57:38

prisleje maks 100K
Indsendt af    Christian NIelsen   den   29. december 2013  kl. 14:12:45

Kunne også ombygge min egen, ved bare ikke hvor meget jeg har lyst til at skære i indvændig glasfiber bænke og fjerne skummet. Det er vel med til at afstive båden og gøre den synkefri?
Indsendt af    Christian NIelsen   den   29. december 2013  kl. 14:12:07

Hej,

Tak for jeres svar. Det rigtigt glemte at skrive omkring kabine.

Jeg har kigget på Warrior og Alaks og begge typer tiltaler mig meget. Ved dog ikke hvor meget havnen går op i opmåling :-)

Ørnviken er også fin, men jeg syns som på min egen der går for meget "spild" plads til kabinen. For mig handler det om fiskeplads og som pluds en minimal lækabine.
Indsendt af    Christian NIelsen   den   29. december 2013  kl. 14:08:58

Hvis det må være en åben båd så kan jeg varmt anbefale en crescent 506 det var en af mine første både og den sejler godt og er stabil syntes jeg der er også mulighed for at lave overbygning på den se link held og lykke i din søgen mvh Thomas

- Følg Linket Her
Indsendt af    thomas kolmorgen   den   29. december 2013  kl. 09:57:12

Nu skriver du ikke at noget om der gerne må være kabine / Hardtop eller lign. Det er nok vigtig info. Et bud med mindre båd og masser af fiskeplads kunne være en Warrior 165. Den kunne måske knibe sig ind, er 210 cm iflg producentens hjemmeside.
Indsendt af    Kim B   den   29. december 2013  kl. 07:44:15

Hej Christian.

Hvad pris lejer kigger du på?
Indsendt af    Kenn Pahuus Petersen   den   29. december 2013  kl. 07:33:28

Hejsa. Se evt den brugte Ørnvik 490 Cab. Den er På  - Følg Linket HerDen er nem, billig og let at håndtere. Bredde er ca 190 cm. Sejler pt selv sådan en, den gør det ganske fint og har ok fiskeplads til knægten og jeg. Du kan evt se mere på min www. mvh Team Cognac.
Indsendt af    Tommy Jensen   den   28. december 2013  kl. 22:38:39

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear