Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej

Vi/jeg var på Corfu i sep. kanon ø, et af de beder steder jeg har besøgt... vi leje båd i 4dage, med kun som dykning og standtur
Det er jo et faktisk sted at sejle. Måske også at fiske, der var ihvertfald mange fisk overalt når vi snokeldykker... det var ca 18-19fod styrpult båd = 45eur par dag + benzin. Kunne måske være lidt sjover hvis man kunne leje en list større fiske/overnat båd, men det kunne vi ikke finde på den ø, uden det var et mega skib til +1800eur om dage, lige stort nok...

Kender i til andet sted hvor man kan leje både syd på ?

Indsendt af  Rod J  den  10. januar 2014 kl. 13:12:47

Gå tilbage
Hej

Her kan du se, hvor "overrendt" en supermarina i Kroatien er i maj måned. Det er os, der ligger ved molen og mig, der i gang med at vaske båden (stor væsentlig opgave).

Denne marina ligger ude i en nationalpark, der består af en masse øer og vidunderligt vand. Parken hedder Kornati, og der er rigtigt mange lækre steder. Der er dog ingen byer, så når man skal spise sejler man hen til restauranter, som ligger helt ensomt. Her venter man så på, at de kommer ind med dagens fangst, mens ejeren tænder op i grillen.

vh

jan

Indsendt af    Jan Jørgensen   den   14. januar 2014  kl. 08:26:58

Sten & Jan - mange tak for svar lyder interessant.
Indsendt af    Allan (Team Woody)   den   13. januar 2014  kl. 12:36:24

Hej

Vi har altid brugt maj. Danske sommertemperaturer, og ikke fyldt med turister.

Der er mange overnatningssteder, der har deres egne havne/moler.

Vi har f.x. boet her på øen Murter:

- Følg Linket Her
Der er nogle billeder af hendes lille havn, som er gratis, hvis du bor hos hende.

Man kan køre derned på mange måder. Vi har altid valgt den tilbagelænede og har klippet det op i etaper med overnatninger undervejs. Det betyder, at vi tager afsted torsdag morgen. Overnatter i Tyskland torsdag aften. Fredag kører vi til Østrig eller Slovenien og sover der fredag aften. Så er der en halv dag tilbage, og vi har båden i vandet lørdag middag.

Som der er en anden, der skriver, så skal man have kroatisk sejltilladelse til båden.

Det var kun det første år og andet år vi brugte at overnatte i land. Derefter har vi sovet i båden. Marinaerne er fortræffelige og koster typisk 150-200 kr. pr. nat. Jeg tror, at man skal bestille plads i højsæsonen, men det har vi ikke prøvet bla. fordi det er så pokkers varmt.

Spørg bare løs, hvis du vil mere. Vi har været der fem gange.

vh

Jan
Indsendt af    Jan Jørgensen   den   12. januar 2014  kl. 18:59:06

Hej Allan :-)

Jeg har også haft min båd med derned flere gange. For mig har det taget ca. 27 timer i streg. Der hvor jeg har været er slæbestederne gode og det har været muligt at have båden liggende i vandet. Du skal have en selvtilladelse til at tøffe rundt dernede, mener den koste ca. 500 d.kr. Skal du fiske, skal der fiske licens til. Kan ikke huske prisen for disse, men det er sikkert en anden her på siden der kan. Jeg havde min police, bådens/motorens ejerpapirer med og det var nok, måske fordi jeg viste mit speedbådskort frem også, tror godt de kan li sådan nogle officielle ting.

Hvis du vil fiske tun, så har Bo lavet en godt skriv om dette

- Følg Linket Her
Ellers skal du bare spørge, vi er mange der har sejlet rundt dernede.
Indsendt af    Sten Andersen   den   12. januar 2014  kl. 15:31:06

Hej Jan

Lyder interessant.
Hvor lang tid tager det at køre derned med båd på slæb?
Nogen specielle udfordinger?
Hvad skal man betale for at have båden liggende i havnen og er der plads nok eller skal man reservere på forhånd?
slæbe stederne ok?

tak for info

Allan
Indsendt af    Allan (Team Woody)   den   12. januar 2014  kl. 10:18:41

Kroatien har masser af bådudlejning - også med motor, selvom det meste man finder ved søgning på "boat rental Croatia" er sejlbåde.

På øen Murter - som er kendt af mange trolling fiskere - er der både charterbåde, hvor du kan komme ud og fiske. Og både til almindelig udlejning:

- Følg Linket Her
Du kan uden problemer køre derned. Der er bro mellem fastlandet og Murter.

Murter er kun eet eksempel. Der er mange andre.

Vi er jo mange, der selv har trukket egen båd med derned. Det kan vitterlig anbefales. Se billede.

vh

Jan

Indsendt af    Jan Jørgensen   den   10. januar 2014  kl. 13:22:20

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear