Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej er der nogle som har erfaring med vertikal jig fiskeri efter torsk her tænker jeg på hvilken stang der er god til formålet,skal det være en special stang og bruger i fastspolehjul eller multihjul
Indsendt af  Thorvald nielsen  den  12. januar 2014 kl. 22:59:47

Gå tilbage
Der kan fanges større torsk for øjeblikket en smule længere sydpå, team bowi fik nogle flotte torsk under trollingsats efter laks og havørreder.
 - Følg Linket Her
Indsendt af    Hans Borup   den   9. februar 2014  kl. 05:12:48

Altid så let som muligt 30 gr - max. 90 gr., ellers bliver det alm. pirkefiskeri. Men det er meget sjældent jeg er over 60- 80 gr også selvom strømmen løber 2-3 knob.
Jeg har kun været på banken 2 gange for over 15 år siden og kender ikke det område, men det kunne da været sjovt at slå dig følgeskab derud en dag. Jeg havde noget af mit grej med til Årøsund før jul så de kunne se det jeg brugte, jeg ved ikke om du er medlem dernede  - Følg Linket Her
Indsendt af    Claus Bjørn Jeppesen   den   19. januar 2014  kl. 07:32:09

Hej Claus det med den rigtige skipper det er der ingen problemer med,jeg har i ca. 20 år fisket torsk med meget stort held nede på schønheider banke med almindeligt pirkefiskeri også store torsk men jeg må nok indrømme at det er blevet længere imellem dem over 5 kilo men dem ser vi da stadigvæk hvert år.Hvilken str. jig bruger du normalvis her tænker jeg på vægten

Indsendt af    Thorvald nielsen   den   18. januar 2014  kl. 21:39:24

Fint, det bliver du glad for istedet for at stå med tungt pirkegrej ,i et fiskevand hvor en 5 kilo torsk er KÆMPE. Men nu springer de jo ikke selv op i båden pga. sættet...det kræver stadig evner ...og den rigtige skipper :D men start med at drive på 60-100 fod vand og lad jighalen gøre arbejdet, uden de store bevægelser.
Indsendt af    Claus Bjørn Jeppesen   den   17. januar 2014  kl. 14:54:13

Så har jeg købt et jerk bait sæt så nu skal det prøves om det er så effektiv som folk de siger så nu kan torskene i lillebælt bare komme an
Indsendt af    Thorvald nielsen   den   17. januar 2014  kl. 13:46:55

Du kan se det udstyr jeg bruger på min blog, min makker lånte mit ekstra sæt her forleden hvor vi havde held til at finde de større fisk i Lillebælt... han har nu fået et sæt magen til :-)
 - Følg Linket Her

Indsendt af    Claus Bjørn Jeppesen   den   13. januar 2014  kl. 18:49:59

Hej Thorvald. Det behøver ikke være en spciel stang eller hjul, fiskeriet er bare sjovere jo lettere du kan fiske. Jeg bruger i dag en BFT 6,6 soft jerkbait stang som let bærer vægte op til 100 gram og et multihjul DAM ahead 200 LH som har en høj udveksling og som jeg synes er nemmere at fiske med end et fastspolehjul hvor man hele tiden skal slå bøjle til og fra på. Og så er det tynde liner for at få den lette vægt hurtigt nok ned på større dybder. Jeg bruger i dag Berkley whiplash 0.06 som jeg uden problemer har landet torsk på op til 8.4 kg på.
Indsendt af    Claus Bjørn Jeppesen   den   13. januar 2014  kl. 11:54:54

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear