Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Kære fiske venner
Da der nu er skrevet så meget for og imod, de forskellige forsikringsselskaber, syntes jeg lige jeg vil dele min oplevelse med jer.
I 2007 blev jeg ejer af min første båd. En Örnvik 640 Weekend, efter en samtale jeg havde med John Lau blev jeg enig med ham om at den skulle forsikres i Tyskland. Da jeg gennem årene har læst den ene skræk historie efter den anden, blev jeg da noget kold i hænderne da jeg så desværre fik brug for forsikringen, efter ” Bodils forgænger ” pustede så meget vand i båden, at lænsepumpen gav op.
Havnefogeden ringede til mig kl 19.15 mandag aften 28 okt. og fortalte mig at min båd hang i fortøjningerne, og at den var gået ned i løbet af 2 min. ( 5 stor bølger i rap ) Naboen havde stået og set det og var vidne da jeg skulle melde det til forsikringen.
Efter jeg havde lagt telefonen på måtte jeg lige, synke 2 gange og så finde ud af hvad jeg så gjorde.
Jeg startede med at finde selvskabets hjemmeside.dk og ja den er på dansk. Der fandt jeg hurtigt den hjælp jeg skulle bruge, da de har 24timers nødtelefonnummer. En beredevillig Ralf fortalte mig at da det var mørkt kunne vi jo ikke gøre noget lige nu, men at han ville kontakte mig tirsdag morgen.
8.30 Tirsdag morgen ringede Ralf og fortalte at han havde arrangeret, med et bjergningsfirma fra Svendborg, at de skulle bjærge båden, onsdag eller torsdag. Da jeg bor på vestegnen og båden lå i Vallensbæk havn, syntes jeg godt nok at de gik over åen efter vand, men det var jo deres sag. Senere på dagen ringede jeg til John Lau, da jeg lige ville have tjek på nogle Papir ting. John spurgte så ind til sagen på kontoret, i Tyskland og efter et par timer fik jeg så en mail fra den tyske forsikringsagent, at han havde entreret med et firma fra KBH, og at båden ville blive bjærget fredag. Som sagt så gjort.
Da der i denne storm gik en del andre både end min tabt, havde forsikringsagenten lidt mere travlt end sædvanligt, men allerede tirsdag d. 5. havde han besigtiget skaderne.
De næste par uger rykkede jeg så for svar, men måtte vente på at få svar da agenten, ikke havde indsendt sin rapport. Da min tålmodighed slap op efter 10 dage, ringede jeg igen til John Lau, han spurgte til mit tyske og engelske, og gav mig en mail adresse til en der vidste noget i Tyskland. Jeg skrev og sendte mail kl 20.30 torsdag d 14.
kl 7.30 næste morgen var der svar, at Hr.Puchta ville følge op på sagen. Ja Ja tænkte jeg en sang fra de varme lande.
Men jeg blev positivt overrasket! Kl 15.30 samme dag ny mail. ” har rykket agenten ”
fredag. D 15 ny mail ” har fået rapporten vender tilbage mandag”.
Mandag 18. Ny mail. ” skadesopgørelse alle beløb syntes jeg var i underkanten af hvad jeg havde håbet, da jeg til sidst, læser at det er under forudsætning at jeg beholder båden, som er værdisat til 60.000Kr.
28 november ” indsat kr. vurdering. minus rest værdi.
Jeg var kommet frem til at jeg ikke ville bruge kræfter på at sætte den i stand igen, men en værdi på 60.000 var jo ikke sådan lige at miste. Efter at have ringet lidt rundt til forskellige forhandlere, ringede jeg til dem som havde bjærget båden. De var meget interesseret i at købe resterne, og deres første bud lød på 40.000 kr. ikke lige hvad jeg havde håbet på. Men en handel lå ligesom i luften.
Jeg havde tømt, de fleste værdier ud af båden da den lå i havnen, så noget grej havde jeg reddet, i forvejen. Men bøjlen til min Garmin 5012 plotter og baserne til mine Scotty Downrigger, samt radar domen med fod, sad stadig på båden. De ovennævnte ting plus Gds22 digital boxen til loddet indgik så i handlen samt 50.000 kr.
Da den trailer, jeg benytter ikke er registreret til mig kunne den ikke regnes med i boet, og var i øvrigt købt et år efter forsikringen blev tegnet, altså uden trailer. ( 3500kg Brenderup )
Har i dag fredag, den 17 januar skrevet slutseddel på en ny båd så vi ses på bølgerne igen i foråret.!
tab over 6-7 år. Prisen på elektronikken. Ca 40.000.Kr.
Tegner forsikring samme sted…!!!
Er glad igen.
Nicolai

Indsendt af  Nicolai Schunck  den  17. januar 2014 kl. 22:14:25

Gå tilbage
nu skal mit indlæg hverken være et for eller imod, men bare en oplysning om at alt ikke altid behøver at være så sort...!!!

syntes måske at der er nogen der hopper lidt hurtigt i blækhuset og sværter alt det negative op, når noget ikke lige flasker sig.

ville bare lige fortælle at der også er positive erfaringer..!!

mv
Nicolai
Indsendt af    Nicolai Schunck   den   19. januar 2014  kl. 16:12:07

Jeg vil så lige nævne at jeg har en rigtig god kammerat som har kæmpet med selv samme selskab i over 1 år, så det er bestemt ikke alle der har lige gode oplevelser med Bavaria.
Prøv forøvrigt og google lidt på bavaria og ralph både her og på google, så kan du selv vurdere hvad holdningen er -)

Mvh. Allan
Indsendt af    Allan Nielsen   den   18. januar 2014  kl. 21:24:27

Det er da rart at høre at det virker, når man skal bruge forsikringen, jeg har samme selskab, jeg syntes bare at arbejdsgangen virker noget rodet hvorfor skal det være nødvendigt at ringe rundt og maile til Tyskland når der er kontor i Danmark der vel kunne ordne det hele?
Indsendt af    sven svensson   den   18. januar 2014  kl. 19:09:14

Super godt at høre.
Hvilke forsikringsselskab har du brugt?
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   18. januar 2014  kl. 17:14:11

godt du kom godt ud af det

jeg skal også have forsikring inde længe, så det kan blive samme sted måske... med den hurtige "service" ::
Indsendt af    Rod J   den   18. januar 2014  kl. 13:04:58

dejligt Nikolaj
har selv en 670 weekend fra 2007 og er vældig glad for den,
jeg var også i havnen for at tjecke den i stormen og dagen efter, var sgu lidt spændt på om den havde klaret den, det havde den.
Men efter det du skrev skal jeg ha købt nye lænsepumper ( har 2 i min )
fedt at høre at forsikringen virkede ::

Indsendt af    Henrik Jensen   den   18. januar 2014  kl. 11:19:07

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear