Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej. Jeg har et Shimano Tyrnos 20, modellen med 2 gear. Når jeg tager det med ud i frostvejr mister den totalt bremsekraften, så regner med at der jo nok er kommet vand ind et sted, hvor det ikke skal være. Er der nogen der har erfaring med hvordan man fikse det problem. Bor lige pt. på grønland, hvor der ikke er en fiskehjulsmekaniker lige rundt om hjørnet, så skulle helst ikke have skilt noget ad, som jeg ikke kan samle igen.
Jeg havde problemet for ca. en måned siden, men regnede med at hjulet nu var blevet tørt. Det var det så ikke, men opdagede det da heldigvis inden jeg smed loddet ned på 400 m vand.
Indsendt af  Niels Henrik Søndergård  den  10. februar 2014 kl. 23:29:48

Gå tilbage

Dit problem er set før - og kan løses ! Skift dine bremser ud med Smoothdrag Carbontex Fiber brakes.  - Følg Linket Her De laver komplette kits til upgrade til de fleste modeller. Disse bremseskiver er længder bedre end de fabriksmonterede !

Jeg havde selv problemet med Daiwa Saltiga, Shimano m.m. Efter skift er det et helt andet hjul at bruge. Let at dosere bremsen, men kan stadig blokeres fuldstændigt når der er behov for det - uanset temperatur.

Der hvor vandene deles, er om bremseskiverne skal monteres tørre, eller våde (i fedt). Mine er "våde" og funker nu perfekt, også selvom de af og til får et "dyp". De tørre monteringer kan godt give op, hvis hjulet er fugtigt/vådt indvendigt.

Indsendt af    Lars Snedker   den   11. februar 2014  kl. 13:21:57

Tanke - du er sikker på det er bremsen der svigter?

Hvis du har fletline på kan det godt glide rundt på spolen så det virker som om at hjulet ikke bremser!

Kan løses ved at have lidt monofil inderst.

Indsendt af    Henrik Soele   den   11. februar 2014  kl. 12:36:18

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear