Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Er der nogen som har kendskab til en hydraulisk cylinder som kan erstatte denne ældre Uflex Performax A47R, så jeg kan undgå at skifte slanger og forskruninger?

Indsendt af  Niels Lodman  den  29. april 2014 kl. 20:58:29

Gå tilbage
Så er cylinder monteret og udluftet, kører fantastisk let på land og skal prøves på vandet i morgen. Prisen landede i kr. 3.000 nye pakninger udvendig og indvendig. Havde fået et overslag på 2.500, men der var lidt mere fræse og drejearbejde end de havde regnet med. Jeg så stempelstang inden de samlede cylinder og det er virkelig et fint stykke arbejde. Det er den nye stempelstang til højre.

Indsendt af    Niels Lodman   den   17. maj 2014  kl. 15:52:38

Det kan sagtens være at det ikke har nogen praktisk betydning, og det kan endda være at du vil syntes bedre om den lidt større udveksling. Der hvor forskelen vil være størst, vil være under halvplanende sejlads, og under acceleration, da trykket på propellen er størst der.
Vend endeligt tilbage med dine resultater, gode såvel som dårlige. Jeg har ikke hørt om andre der har fået foretaget ændringer i styregrejet, så det er da spændende med udfaldet.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   6. maj 2014  kl. 21:41:46

Hej Bjørn. Jeg vendte det med værkstedet, de mente ikke det havde nogen større betydning, men måske du har ret! Det burde blive godt 13% strammere. Da den "gamle stempelstang" var i orden kørte det virkelig let, men jeg ved det i næste uge. Mht. prisen så har jeg fået et overslag, men det afhænger det lidt af hvad de kommer ind til. Jeg skriver når jeg kender den nøjagtige pris.
Indsendt af    Niels Lodman   den   6. maj 2014  kl. 20:10:23

Du skal lige være opmærksom på, at din cylindervolumen bliver ca 20 ccm mindre ved det skifte.
Dvs du drejer hurtigere med båden, men det vil også kræve en del flere kræfter.
Bare af nysgerrighed, hvad koster sådan en omgang?
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   6. maj 2014  kl. 16:09:19

Jeg blev anbefalet Odense Hydraulit og de påtog sig opgaven. Stempelstangen skiftes fra 7/8 tomme(22,3mm) i diameter til metrisk(25mm)som er lagervare her i EU. Nyt stempel og nye pakninger.
Indsendt af    Niels Lodman   den   6. maj 2014  kl. 15:51:25

Renovering af cylinder og ny stempelstang er jo nok det letteste hvis det kan gøres til en fornuftig pris. Er der nogen i forum som kan anbefale en person eller værksted her på Fyn.
Indsendt af    Niels Lodman   den   4. maj 2014  kl. 11:14:51

Tak Orla, jeg kommer en del rundt i landet også Esbjerg.
Indsendt af    Niels Lodman   den   1. maj 2014  kl. 22:18:56

HT Hydraulik i Ølufvad i Esbjerg kommune er superdygtige til den slags, men nok lidt langt væk for dig.
Indsendt af    Orla B. Jessen   den   1. maj 2014  kl. 20:20:18

Mht. fremstilling af ny stempelstang er lettest hvis det er i nærheden af Odense/Fyn.
Indsendt af    Niels Lodman   den   29. april 2014  kl. 22:47:23

Stempelstangen er lidt skæv, fik den rettet samt nye pakninger for cirka 1 år siden og den kørte perfekt. Nu er den gal igen og selvfølgelig kan stempelstangen skiftes os så er den som ny. Måske nogen i forum kan oplyse hvem der kan producere en ny stempelstang?
Indsendt af    Niels Lodman   den   29. april 2014  kl. 22:25:15

Hej Niels
Hvad fejler den gamle, er den i stykker eller er den bare utæt, for er det så ikke muligt bare at skifte pakninger/oringe. Så kan den vel hurtig blive som ny.
Knæk og bræk
Lui
Indsendt af    Lui Tang Jensen   den   29. april 2014  kl. 22:15:52

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear