Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Udbud af brugte både..

Jeg har set mig lidt lun på en Ryds 435 / 485 FC - Men udvalget af både til salg i et fornuftigt prisleje er godt nok mildt sagt elendigt.

Så chancen for at jeg i det hele taget kan få en prøvetur, er forsvindende lille.

Så vidt jeg kan se er der ikke engang fem 435 fc''ere til salg, og ca 3 stk 485 FC eller big fish.

Hvor gemmer alle de rare sælgere sig mon henne?
Indsendt af  Anders Christensen  den  25. januar 2016 kl. 19:49:04

Gå tilbage
Så fik jeg båden hjem :)

Så vil jeg lige have lavet service på motoren, selvom den godt nok kun har kørt 151 timer på de 5 år den har eksisteret..

Indsendt af    Anders Christensen   den   20. februar 2016  kl. 08:29:45

Jeg ender med en Ryds 435 FC fra 1995 - Og jeg har været nede og kravle under bunden og kan ikke finde spor efter revner, så hvis den ikke er revnet endnu, satser jeg på at bæstet holder til mit behov også.

Den er med en 40 hestes yamaha fra 2011 og koster kr. 35.000

Så det kan nok ikke gå helt galt...
Indsendt af    Anders Christensen   den   13. februar 2016  kl. 20:14:34

Der er også en på dba til 56000 en1999 med 50 hk Suzuki.
Indsendt af    sven svensson   den   28. januar 2016  kl. 15:24:34

Jeg ville nok holde mig til en fra 1998 og fremefter.
Da derefter fik styr på sprøjtestøbning nede i Polen.
Indsendt af    sven svensson   den   28. januar 2016  kl. 08:34:14

Tak for det Claus, jeg har nu skrevet til sælgeren for at høre mere om båden :)
Indsendt af    Anders Christensen   den   27. januar 2016  kl. 15:33:38

Se byttes 21356
Indsendt af    Claus Stær   den   27. januar 2016  kl. 14:45:20

Hej Anders,

Som svar på dit spørgsmål: 2 x 25 liter + 10 (eller 20) liter i reserve hvis man skal 20 mil frem og tilbage, men på en "almindelig" dag, med kystnært fiskeri kunne jeg dårligt bruge 25 liter på en hel dags fiskeri. Kan ikke huske jeg nogensinde kom over 50 liter på en dag i 485´eren... Men altså, shit do happen, så hellere 20 for meget..

Mvh
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   26. januar 2016  kl. 23:18:40

Ja jeg købte selv en 485dl fra ny,og var rigtig glad for den,stor var ægerlsen da også efter et par måneder og tre ture på vandet at den blev indkaldt til kontrol og man fandt 2 revner som de reparerede ved at smøre noget nopret noget på bunden.
Jeg nægtede og modtage den efter jeg havde snakket med flere der havde fået ny båd flere gange som også var knækket.
Båden gik tilbage mod jeg købte et andet mærke båd samme sted.
Indsendt af    sven svensson   den   26. januar 2016  kl. 21:54:59

Det var godt nok mange fejl på sådan en fin lille båd -:
Indsendt af    Stein Andersen   den   26. januar 2016  kl. 21:10:06

435og485 havde omkring 1995fejl i opbygningen af glasfiber en, så de revnede og tog vand ind i mellem skroget.der var nogle der knækkede midt over når de blev hevet op på traileren.
Indsendt af    sven svensson   den   26. januar 2016  kl. 19:47:30

Jeg bruger Blocket.se det er lidt som vores Blå Avis. Hvis du vælger "fordon" kommer du ind hvor både kan vælges. Ingen spørgsmål er dumme. 👍🏻 Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   26. januar 2016  kl. 19:36:04

Med fare for at spørge dumt... Hvor kigger man henne af på det svenske marked?
Indsendt af    Anders Christensen   den   26. januar 2016  kl. 19:21:47

Prøv at kikke på det Svenske marked.::
Indsendt af    Michael R. Schack   den   26. januar 2016  kl. 14:42:28

Hej Folkens
Tak for jeres svar :)

Jeg har en Ford Focus stationcar med 2,0 diesel og 140 heste og træk til 1500 kg, så det at trække en 1000 kg båd op af vandet er sikkert også noget den kan lære... Jeg har tidligere haft en Terhi 6020c, men det var jo en mindre og lettere båd, som jeg så godt nok havde en land cruiser til at trække rundt med, men sådan ændrer tingene sig jo.

Hvad kan man forvente af forbrug på en 50 hestes 485''er? Når du nu skriver 10-20 mil fra kysten, så skal der vel slæbes mere end 25 liter benzin med derud for at komme hjem igen? :)

Er der noget med at der er nogle årgange af Ryds''erne der har fejl i glasfiberen?
Indsendt af    Anders Christensen   den   26. januar 2016  kl. 09:57:04

Hej Anders,

Mit umiddelbare råd vil være - køb ikke en 435. Den er for klein. Ved godt det indskrænker udvalget yderligere, men tror hurtigt du vil fortryde.

En 485 med en 50 hk (firtakter), ville være mit bud. Har selv haft en sådan, og var vældig tilfreds.

Håber det kan bruges...

Held og lykke :-)

Mvh
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   25. januar 2016  kl. 22:25:44

Hej Anders

Der er masser af glade ejere af Ryds 485´ere - blandt andet undertegnede :-)

De fleste af os er så glade at vi ikke kunne finde på at sælge vores både, der passer som hånd i handske til det meste kystnære fiskeri. (jeg har også trollet laks 10-20 mil fra land, men det kræver nu rimeligt godt vejr!)

Min egen er som du kan se, en 485 BFC Big Fish, altså den rene fiskeversion uden bænke bag og med en motorbrønd der rummer plads til en ekstra motor.

Du er velkommen til at komme forbi en dag og kigge på hvordan jeg har indrettet min, der er forsynet med en specialsyet kaleche med fuld ståhøjde.

Eneste anke er at cockpittet og beklædningen bag instrumenterne er lovlig trang, hvis man skal have plads til kabler, to skærme, AIS, VHF og selvstyrer.

Bortset fra det elsker jeg min lille fiskemaskine, da den kan trailes bag enhver personbil, der kan trække 1000-1200 kg og nemt passer ind i min carport.

Indsendt af    Tonny Soltau   den   25. januar 2016  kl. 21:36:00

Det er da nemt de er ude og Fiske mvh Per
Indsendt af    Per Motsch Andersen   den   25. januar 2016  kl. 21:10:16

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear