Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Jeg overvejer at melde mig ind i klubben, da jeg fisker meget med stang fra småbåd omkring Djursland. Indimellem kan jeg dog finde på, at sætte en garn for at tage lidt skrubber med hjem til gryden.

Mit spørgsmål er nu, hvad I siger til dette? Jeg har fulgt lidt med i de forskellige forums, og der har været enkelte indlæg der ikke ligefrem er positive over for os der sætter et garn i ny og næ.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at være med i en klub, hvor man ikke er velkommen, så jeg vil lige lodde stemningen først.

Med venlig hilsen Hans
Indsendt af  Hans Jensen  den  5. april 2005 kl. 15:46:36

Gå tilbage
Hej Hans!

Du er velkommen i klubben til hver en tid!

Hvad du laver i din fritid, og uden for klubben, hverken kan, skal eller vil vi blande os i. Jeg er sikker på at du ikke er den eneste der sætter et garn i ny og næ.

Så meld du dig bare ind, så du kan få luftet stængerne, og være sammen med ligesindede!

Venlig hilsen

Morten Rasmussen

Redaktør JSK
Indsendt af    morten rasmussen   den   11. april 2005  kl. 22:47:30

Hej der

Min personlige holdning er, at selvfølgelig skal en "skabs garnfisker" være velkommen Så længe det primære for ham er småbådsfiskeri med stang. og han følger landets lovgivning.

Men som det har været bragt på bane i andre forums, burde rekrativt garnfiskeri (selvfiskede redskaber) måske forbydes ?

Debatten har kørt på. at ingen her i landet behøver at sætte garn for at få mad på bordet.

Og hvis man sætter garn for det rekreative islæt. Så burde netfiskere påbydes at opholde sig ved garnet mens det fisker. Dette ville jo selvsagt give en netfisker en langt større naturoplevelse fremfor at suse ud og sætte et garn og så hjem og sætte sig i sofaen ;-)

Hvis garnfiskerne ikke mener de gider vente ved garnet og hellere vil hjem. Er det så ikke fordi det ikke lige er det rekreative de søger ?? men måske lidt mønt på lommen istedet.

ps. kunne godt selv finde på at sætte et garn, hvis jeg havde et :-)

mvh

Brian/Quicksilver

FTK,JSK,TFAGN
Indsendt af    Brian Jensen   den   9. april 2005  kl. 21:12:14

til ole

garnfiskeri i ny og næ er vel også Småbådsfiskeri

især hvis det ikke er det primære.

eller er det kun med stang det gælder.

Mvh Ian
Indsendt af    Ian L Danielsen   den   9. april 2005  kl. 17:33:21

Hej Ole

Jeg tror vist jeg skylder en undskyldning - jeg kan godt se at problemet er stort som du beskriver det. Det er vist svært at gøre noget ved tror jeg
Indsendt af    Henrik   den   7. april 2005  kl. 21:55:19

Ole Synd du syder sådan, det gør det desværre svært at tage seriøs. Dette går jeg næsten ud fra du ikke ønsker. Garnfiskere har mindst lige så meget ret til at fiske på havet som dig. Synes ikke du virker som en der ser meget ud over din næsetip. Vi burde jo også stoppe alt lystfiskeri for at skåne fiskene?

Fritids fiskerne betaler altså også penge til fiskepleje....
Indsendt af    Per Hansen   den   7. april 2005  kl. 21:49:24

Hej

Hvad med 200 mm maske,så fange i ingen ørreder,også en sandorm til de flade så fange i dem i selv kan spise.

Ole Rosted Larsen
Indsendt af    Ole Rosted Larsen   den   7. april 2005  kl. 20:02:56

Hej, problemerne med garn er maskestørrelserne, hvis i sætter 50 og op 60 mm fanger i mange ørreder og en masse små fladfisk, prøv i stedet 68 eller 70 mm masker så fanger i ikke så mange ørreder men til gængæld nogle ordentlige fladfisk. Så let er det. Hilsen bjørn.
Indsendt af    bjørn gram   den   7. april 2005  kl. 19:56:06

Hej Henrik

Her på øst kysten i nordjylland er der meget lavvandet,vi skal ofte vade 1 til 2 KM ud fra kysten for at komme ud renderne hvor havørreden kan fiskes,og det er der de helt lovlige garn efter flade fange masse af havørrede.

Fangster af 20 til 30 stk pr nat er ikke unormalt da skrubbe og ørrede trækker ind over det meget lavvandet område om natten.

Disse garn skælner ikke mellem sorte nedfaldsfisk og fine blanke,men det er trist at gå ud at fiske også finde 10-15 døde nedfaldsørreder i et lovligt sat garn.

Hvis man påtaler det overfor visse garnfisker,er det næsten med livet som indsats,for bøssen ligger i båden klar til at skyde en and hvis den er for tæt på.

Hvis man skal have en flad til ens egen gryde kan den vel stadig fanges på en sandorm,det er vel ikke nødvendigt at fange til hele gaden med garn,sådan er det jo ikke på sjælland,men det er det i nordjylland.
Indsendt af    Ole Rosted Larsen   den   7. april 2005  kl. 19:45:44

Hej Ole

Jeg ved godt problemet tilsyneladende er stort ved de jyske åer. Jeg har fiske med rødspæættegarn i 12 år for at fange mig en god skrubbe til stegepanden. I den tid ar jeg fanget 2 v- skriver TO ørreder i mine net, så problemeet tror jeg ikke er så stort - altså for lovligt satte garn !

Surt opstød ja, men jeg bor ved siden af udmundingen til en å på Sjælland og det er ikke så få sportsfiskere som med stang blink/flue fisker inden for 500 m linien af mundingen ( det er vist ikke lovligt), siger man det til dem er der ofte trusler i luften.

Venligst
Indsendt af    Henrik   den   7. april 2005  kl. 18:49:28

Hej

Nu skal vi vel også have garnfiskeri og fiduser ind under forum ligestillet med trolling og fanstrapporter om hvor mange nedfaldsfisk den ene og anden har fanget i garn.

Det var lige et surt opstød fra mig.

Ole Rosted Larsen
Indsendt af    Ole Rosted Larsen   den   7. april 2005  kl. 17:44:34

hej jeg har lige købt en båd hvor der var et par garn med

så jeg har da også tænkt mig at være kombifisker med både garn/stang

sådan på hobbyplan.

jeg kan heller ikke se nogle problemer med lovligt satte garn

det der nok er problemet er de mange ulovlige garn der er sat

spærrede åudløb osv.

så du skal være velkommen

(ps. har du nogle tips til en nybegynder i garn fiskeri)

Mvh Ian L Danielsen

Indsendt af    Ian L Danielsen   den   7. april 2005  kl. 07:39:42

Sålænge du ikke hiver garn ind til konkurrencerne, så tror jeg nok du skal klare dig fint ;-)

Vh.

Søren C.

Team Patolga

- Følg Linket Her
Indsendt af    Søren Christiansen   den   6. april 2005  kl. 09:40:35

Garn der er lovligt sat kan da ikke genere nogen. I hvertfald ikke mig, jeg smider da også nogle gange et garn hvis jeg mad fisker....

Per Hansen
Indsendt af    Per Hansen   den   5. april 2005  kl. 18:13:25

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear