Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej allesammen

Jeg skal til at lave mit elnet om i båden og vil gerne lave det ordentligt, så jeg slipper for alt for mange trælse strømproblemer.
Med elnet mener jeg strøm fra batteri og frem til lanterner, Kortplotter osv - ikke til motor eller kabler til tranducere osv.
Derfor søger jeg erfaringer mht. kabler og samlinger.
Skal man bruge noget specielt kabel Jeg tænker ikke på tykkelse. men mere om der skal være speciel isolering, skal det være fortinnet eller ?
Samlinger hvordan laves de bedst ? - bruger I kabelsko, lodder i, krympeflex, lak osv.

Mvh
Peter
Indsendt af  Peter Sørensen  den  28. februar 2017 kl. 07:22:05

Gå tilbage
Sørg for at føre 10qm ledning både plus og minus frem til brugsområdet,der monteres et sikringselement til alle plus forsyningerne med den rigtige størrelse sikring og en kobbeskinne til alle minus tilslutningerne.
Husk lige efter batteriet at montere en kraftig hovedafbryder min.50A DC eller på Dansk beregnet til jævnstrøm der afbryder alt forsyning til hele båden.
Husk at behandle alle ledningsender mod ir og vil du lod´de noget så sølvlod det holder og dæk samlinger med krympeflakes med kompound fyld....K&B
Indsendt af    Michael R. Schack   den   5. marts 2017  kl. 11:39:11

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine
Raymarine
Tryg Forsikring
Dalager Maskinfabrik
Honda Shoppen
Garmin Elektronik