Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Jeg havde egentlig regnet med at lave et indlæg i vores nyhedsbrev omkring kogning af sandorm, men da jeg ved at en del skal afsted på junior turen lørdag så syntes jeg at i skal have muligheden for at gemme de orm i har i overskud.

Jeg læste om kogte sandorm og tænkte ahhh kan det nu også passe, men prøves skulle det. Fik gravet en del da jeg besøgte mine forældre i det nordjyske og fik allernådigst lov til at stå i garagen og koge dem. Huske at lade dem dryppe MEGET af eller rulle dem i avispapir som Poul i linket også skriver, så de er helt tørre, det giver det bedste resultat.

Se "opskriften" her fra Nordjysk småbådsklub  - Følg Linket Her

Jeg fik mulighed for at afprøve dem i går og må overgive mig, de virker og de sidder bedre på krogen end friske sandorm. Man må kunne koge børste orm på samme måde og så smide dem i fryseren, så man har til næste fisketur.

Jeg havde alm frosne sandorm med på turen og store kogte muslinger (dem med hvid skal og en snabel) og i går var der ingen forskel på hvad skrubberne ville have, men muslingerne og de kogte orm, sad meget bedre fast og man kunne godt fange en 2-3 stykker på hver, det kunne man ikke med de frosne. Rasten tog jeg med hjem og puttede i fryseren, så har til en gang mere.

Indsendt af  Sten Andersen  den  24. august 2017 kl. 15:39:25

Gå tilbage
Blot til orientering, så kan det også lade sig gøre med børsteorm, men de største er de bedste at bruge.
Indsendt af    Sten Andersen   den   27. august 2017  kl. 11:13:54

- Følg Linket Her
her er en på film..
Indsendt af    benny larsen   den   25. august 2017  kl. 15:03:13

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear