Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej fiskere
jeg har i foråret købt en ryds Camping, og er ved at gå den efter. Bla. har jeg lavet en aftagelig trollingbar, monteret reservebotor og beslag, monteret ny fast tank, og nu er jeg nået til el-installationen.

I dag har båden kun startbatteri, så jeg har erhvervet mig et gel batteri til forbrug. Nu skal jeg have delt alt elektronikken, så startbatteriet udelukkende er til start.

Jeg kender ohms lov og tager forbehold for forbrug kabeltykkelser og sikringer.

Spørgsmål : er der noget forbrug som bør være på startbatteriet, eller som af praktiske årsager hører hjemme der?
Indsendt af  Ole Börison Spee  den  23. november 2017 kl. 15:18:00

Gå tilbage
Det er godt input. Bør man have afbrudere til alle enheder? Eller bare direkte over sikringen. Her tænker jeg på 12v udtag og usb udstag.

Jeg er tilhænger af et "simpelt" system, men har også tænkt at det måske var en god ide at kunne afbryde centralt for alle udtag, så der ikke kan opstå et tab i løbet af en overnatning eller lignende...
Indsendt af    Ole Börison Spee   den   27. november 2017  kl. 12:23:15

Vhf`en bør blive på start - forbrug kan evt blive næsten fladt ved en lang Trolling dag på vandet, så er det rart med frisk strøm til vhf`en hvis nu..... mvh Cognac
Indsendt af    Tommy Jensen   den   23. november 2017  kl. 18:20:00

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine
Raymarine
Tryg Forsikring
Dalager Maskinfabrik
Honda Shoppen
Garmin Elektronik