Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hjælp til valg af båd.

Jeg er ved at kigge på båd, og er kommet frem til at en ørnvik 510 dc eller en 520 flamingo passer rigtig godt til de behov familien og jeg har.

Jeg søger dog lidt insider info til disse to både, da jeg har meget svært ved at finde information på nettet, der kan hjælpe med at forklare hvad pokker forskellen er på en 510 dc og en 520 flamingo.
Jeg har selvfølgelig set at flamingo modellen har et rum bygget under kaptajnstolen. Hertil har jeg en mistanke om at den indbyggede tank i 520 flamingo, bare er en løs tank der ligger i stuverummet agter, hvor i 510 dc er der lavet ekstra dyb plads til selve tanken i samme rum.
Dette vil også forklare hvorfor 520 flamingo ser bredere ud på billeder, da de bagerste stuverum på dækket er mindre i bredden end på en 510 dc, hvilket give et indtryk af et større agterdæk.
Alt dette er kun noget jeg gættet mig til, ud fra de billeder jeg har fundet på nettet.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at undersøge dette selv, da bådene sælges på den forkerte side af storebælt. (jeg er en københavner)

Så jeg håber der er nogle herinde, som har lidt mere information om disse både, og vil hjælpe mig med at finde forskelle der kan assistere mig i det rette valg.

vh
Jonas
Indsendt af  Jonas Andersen  den  9. december 2017 kl. 14:43:49

Gå tilbage
Et stort tillykke med den nye båd, -den skal du nok få mange gode timer i! Hilsen Carsten
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   13. december 2017  kl. 20:00:21

Jeg havde en 510''er og var super glad for den. Havde webasto varmer i den og rigget den op med trolling bar osv. Så hvis du er ude i den slags så sig til, har stadig nogle forskellige billeder.
Indsendt af    Sten Andersen   den   13. december 2017  kl. 13:05:14

Tak for jeres feedback, og tak til Carsten for lade mig kontakte dig.

Jeg har som skrevet set den finde video med gennemgangen af ørnvik 510, den giver et rigtig godt indblik i selve båden.

Jeg har, siden mit indlæg blev lagt op, været ude og se både 520 flamingo og 510 dc.
Det er endt I at jeg i går tog en fin brugt 510 dc med hjem, og jeg er helt sikker på at det er den rigtige båd for mig, af de to typer jeg kiggede på.
Så jeg ser frem til at komme ud på det blåkontor efter nytår, og påbegynde min trolling karriere.

Rigtig god jul og godt nytår til jer alle.

Jonas
Indsendt af    Jonas Andersen   den   13. december 2017  kl. 11:14:31

tlf 30755458
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   10. december 2017  kl. 18:02:55

Jeg har en Ørnvik 510 som jeg sætter til salg indenfor kort tid. Jeg sælger da jeg opgraderer til en større båd. Båden har temmeligt meget ekstraudstyr og er rigget op til trolling ..men den kan evt købes uden at det hele følger med. Motoren er en 90 HK Suzuki med ca 300 timer på klokken. De kan bare ringe hvis du synes det kunne være noget for dig! Sættet er fra 2010.
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   10. december 2017  kl. 17:48:37

Hej Jonas

Du kan se en 8 min dansk instruktionsvideo om 510, den fortæller om fordele og ulemper.

Jeg har selv en quicksilver 510 med 100 hk mercury og 4 blads spitfireskrue. OK båd men der er fordele og ulemper ved alle bådtyper, men det er en god sidestabil bådtype, banker lidt for meget i vejr over 6-8 ms men så må du bare sætte farten ned.

- Følg Linket Her
Indsendt af    Mogens Christiansen   den   10. december 2017  kl. 13:50:30

Tempo Både i Ishøj har en ny quicksilver 510 stående, prøv at ligge vejen forbi.
Indsendt af    Jørgen Müller   den   9. december 2017  kl. 23:01:09

Hej
Prøv at kik på en 540 dc, jeg har selv en og er bare super glad for den. Jeg har tidligere haft en 460 som er samme skrog som en 510 Jeg sætter den altid i vandet alene fra trailer uden problemer.
Indsendt af    Kjeld Fangel Petersen - Team Emmi   den   9. december 2017  kl. 18:44:02

- Følg Linket Her

Ville nu selv foretrække den gamle model som den jeg linker til. har selv en næsten magen til.

Indsendt af    Morten B. Bersærk   den   9. december 2017  kl. 16:03:14

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear