Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Fluocarbon eller ej?
Ja, det har været diskuteret før, men jeg kan ikke selv se at jeg fanger flere eller færre fisk med/hhv. uden fluocarbon de sidste meter før blinket!
Uanset om jeg bruger flet eller nylon line.

Og når jeg ser de mange undervandsvideoer, så undres jeg tit over hvad det er for meget synlige liner, kroge og andet "tingeltangel" fiskene bider på.
Jeg har ikke set, at en fisk er blevet skræmt af en line på de videoer jeg har set.

Er der nye erfaringer derude?
Indsendt af  Jørgen Kloster  den  10. januar 2018 kl. 15:46:11

Gå tilbage
Der er mange der sværger til fluorocarbon line som forfang og mange der vil påstå det er strengt nødvendigt. Jeg bruger selv en stump fluorocarbon forfang, når jeg troller. Men fakta (for mit vedkommende) er at den laksetur vi har taget flest laks på var vores første tur og der havde vi 4 år gammel 0.40 mm skrig grøn nylon line på de fleste hjul og nogle med helt almindelig 0.40 mm nylon line. 2 x 10kg, 2 x 5kg og 2 x 4,5kg laks blev det til uden problemer.
Indsendt af    Kristian Carøe (Team Emilie)   den   13. januar 2018  kl. 15:01:49

Svært spørgsmål. Nok mere havd men selv tror på. dog er en fordel med flourcabon at den er mere slidstærk men ellers. Ja i vores vande med den sigt er der nok ikke den store forskelle. Jeg har dog haft de samme overvejelser om det virker eller ej. Så de sidste 3 år har jeg fisked med 10 meter flourcabon på halvdelen af mine stænger når jeg troller. overflade som downrigger. Og kan kun sige ingen forskæld på hvor fiskene bider de største er taget på ikke flourcabon. Mit fiskeri bliver nok uden flourcabon fra nu af
Jimmie smølfen.
Indsendt af    Jimmie Johansen   den   11. januar 2018  kl. 09:05:38

Synes nu heller ikke fluocarbon er mindre synligt under vand hvis jeg prøver i håndvasken derhjemme
Indsendt af    Morten B. Bersærk   den   11. januar 2018  kl. 07:58:28

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine
Raymarine
Tryg Forsikring
Dalager Maskinfabrik
Honda Shoppen
Garmin Elektronik