Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej småbådsfiskere

Jeg har en Raymarine Sportpilot selvstyrer som jeg indtil nu har været ganske tilfreds med. Den er nu begyndt med at sige bib for ofte og ændre retning uden at jeg med vilje drejer rattet og holder fast og den dermed SKAL sige bib og ændre retning. Jeg er klar over at et stramt kabel fra rat til motor kan være problemet. Men mit kabel kører let og upåklageligt.
Er der nogen her på siden som ved hvor problemet ligger, er det i printpladen, kan man luse sig uden om et komponent eller modstand eller hvad.

Med venlig hilsen

Amigo
Indsendt af  Stig Christensen  den  23. februar 2018 kl. 19:23:25

Gå tilbage
Tak for alle de gode råd. Dem vil jeg afprøve når foråret slår igennem. Knæk og bræk.
Mvh.
Indsendt af    Stig Christensen   den   1. marts 2018  kl. 16:55:14

Lige til sidst kan dårlige forbindelser dermed mener jer IR og dårligt spændte poler og sikrings klemmer,så gå alt igennem med lup og få alt fedtet ind det plejer at hjælpe gevaldigt.K&B
Indsendt af    Michael R. Schack   den   1. marts 2018  kl. 11:15:10

Hej, den skal kalibreres/retningsindstilles (eller hvad det nu hedder) en gang imellem. Metoden finder du beskrevet i manualen. Ellers kan den ikke orientere sig og vil derfor dreje rattet helt vilkårligt.
Indsendt af    Bent Olesen   den   28. februar 2018  kl. 09:19:22

Hej Michael.
Tak for meldingen. Jeg har faktisk flyttet min radio sidste år så den nu er noget nærmere kompasset, ca. 40 - 50 cm fra tror jeg. Det vil jeg også tænke over. Tak skal du have.
Mvh.
Indsendt af    Stig Christensen   den   25. februar 2018  kl. 18:09:45

Din VHF radio kan også forstyrre kompasset de er meget følsomme for fremmende felter.

Indsendt af    Michael R. Schack   den   24. februar 2018  kl. 12:17:46

Hej Lui og Per
Tak for svarene. Jeg har prøvet det med det løse tandhjul. Det limede jeg med sekundlim for 2 år siden. Det holder fint. Jeg er opmærksom på det med kompasset og vil være det endnu mere nu.
Tak.
Indsendt af    Stig Christensen   den   24. februar 2018  kl. 11:26:20

Hej Stig
Jeg har selv haft en sportpilot tidligere, på min gik tandhjulet på motoren inde i piloten løs, så den styrede ikke, men man kunne høre motoren køre(brumme), måske det er det der er sket med din, jeg skilte den ad og limede det med araldit, det holdte flere år indtil jeg skiftede til en Raymarine EVO100.
Indsendt af    Lui Tang Jensen   den   24. februar 2018  kl. 10:31:20

Hej Stig jeg har en ap 12 den kan drille hvis der er noget der kommer i nærheden af kompasset til selvstyren med venlig hilsen Per Motsch Andersen
Indsendt af    Per Motsch Andersen   den   24. februar 2018  kl. 09:34:14

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr