Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Goddag.
Jeg var et forsikrings-sprøgsmål som jeg håber i kan hjælpe mih med.
Min båd hr været forsikret hos Tryg igennem småbådsklubben siden januar.
I dag kigget jeg så lige min police igennem en ekstra gang, da jeg før har fået stjålet en mortor, så ville lige være helt sikker på at alt er i orden.
I min police står der så, at min båd ligger i en klasse C havn, Altså en “ikke godkendt havn”.
Dette var på tale da jeg tegnede forsikringen, hvor manden der inde, sagde at det skulle jeg ikke tage mig af, jeg var fuldt forsikrede.
Alligevel kunne jeg ikke i dag, lade være med at gå mere i dybden med det, derfor fandt jeg frem i Tryg’s vilkår, at ligger den båd i en ikke godkendt havn, så er du kun forsikret i perioden 31marts til 16september.
Dette ringer jeg ind og gør opmærksom på, og siger jeg vil have på skrift hvad der tidligere er blevet sagt, altså at det ikke gjorde noget.
Manden siger nu, at så længe den ikke ligger i en godkendt havn, så er den ikke forsikret i andet en den omtalte periode.
Jeg siger så, jamem jeg har jo betalt For helårs dækning? Og jeg kan forstå at den ikke dækker hele året i ikke godkendt havn, pga is osv. Men har jeg den på land i vores havn på trailer, så dækker i vel hvis der sker noget, Altså tyveri eller lign? Dette svare han så også nej til! Så længe den ligger i ikke godkendt havn, så dækker den kun i den omtalte periode???

Mit spøgsmpl er så, kan dette virkelig passe? Skal lige siges at han lød ikke som en som havde særlig meget forstand på det.
Men jeg tænker da, at så længe båden er på trailer ude for sæsonen, så er det vel lige meget om den så står på mil havn, eller andre opbevarings steder, så er den vel dækket, af den kasko der er på? Ellers Lan jeg da slet ikke forstå det?
Har jeg ikke ret i det eller hva?
Håber nogen kan hjælpe mig.
Indsendt af  Lance Nielsen  den  8. maj 2018 kl. 19:52:55

Gå tilbage
Hej Lance

Jeg ved du blev henvist af Allan til Else Ynddal som du efterfølgende har fået besked fra.

Men andre kunne også være interesserede i dette:

Har du tegnet en forsikring med dækning for sejlads hele året,
dækker den også under sejlads hele året uanset havneplads/svajeplads

men i perioden:
1. april - 15 september dækkes henliggen i vandet overalt (for svaj)
16. september - 15 november - skal båden efter endt sejlads enten tages på land eller lægges i en B-havn
16. november - 31. marts - skal båden efter endt sejlads enten tages på land eller lægges i en A-havn
henliggen på land er dækket hele året uanset havneoplysninger.

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   9. maj 2018  kl. 12:29:51

Vi tjekker det lige op med vores kontaktperson.

Umiddelbart virker det som du har talt med en assurandør der ikke kender vores regler

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   9. maj 2018  kl. 08:05:02

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr