Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
hej
lige et spørgsmål, når man nu køber en helt ny båd og motor, til en "del" penge, hvor mange timer bør en motor så ha gået.. altså maks. timer... ?

jeg vil mene den bør stå på nul timer, men har en makker der har købt båden og hans tæller står på noget mere... ikke bare 5-10 timer men meget mere.

jeg sad og kiggede rundt på uret hvad man nu kunne se af ting og så så jeg timetallet og spurgte om han havde fået en brugt motor på... nej den skulle være da ny.

skruen var endda malet et par steder så den har været lidt imod, før den kom i hans besiddelse. (skaller af nu)

jeg nævner ikke forhandler eller andet, men har fået lov at stille dette spørgsmål herinde og se hvad i mener.

hvad ville i kræve i kompensation for de timer..?
Indsendt af  Benny larsen  den  25. juli 2018 kl. 16:47:23

Gå tilbage
den er købt som værende spritny, altså som lige pakket ud.. ja den så er produceret i 2017, men det betyder så ikke meget.

jo men en ny skrue burde jo ikke skalle efter en gang på vandet... og da slet ikke være pletmalet.. :B

hvor den er købt kan i altid få at vide, hvis det går helt i fisk med forhandler..

men jeg handler aldrig der mere..
Indsendt af    Benny larsen   den   30. juli 2018  kl. 09:39:13

Du nævner forøvrigt propellen skaller, så kan jeg næsten regne ud det er en mercury alu propel, for det gør de alle hvis det ikke er rustfri 😉
Indsendt af    Allan Nielsen   den   29. juli 2018  kl. 21:21:54

Der er ikke så meget at komme efter en ny motor skal ikke have kørt mere end max et par timer, medmindre det er en demomotor hvilket kunden naturligvis skal vide. Har du konfronteret forhandleren med det, hvor er den forøvrigt købt henne ? Mvh. Allan (Simone)
Indsendt af    Allan Nielsen   den   29. juli 2018  kl. 21:15:55

motor er lavet i 2017, men den kan jo godt ha siddet på en anden båd og så byttet.. for med de timer har den ikke stået stille.. :B

men registrerer de ikke en motor ved importør med hensyn til garanti.?

Indsendt af    Benny larsen   den   28. juli 2018  kl. 08:37:37

Der må da være en typeplade på motor, så kan man da se hvornår den er lavet, så har man da en indikation af om den er ny/brugt eller overgemt
Indsendt af    Lui Tang Jensen   den   27. juli 2018  kl. 23:10:39

Der er ikke noget centralt motorregister, som der er med biler.

vh

Jan

Indsendt af    Jan Jørgensen   den   27. juli 2018  kl. 08:24:54

de er ved at forhandle, så må se om de når frem til noget..
jeg ville selv mene ca. 20%..

ja enten er motor brugt og flyttet over på båden eller også er det måske en demo båd, de lige har fremvist en del gange...

men kan man på en måde se/finde ud af ,hvornår motor er solgt første gang..?

Indsendt af    Benny larsen   den   26. juli 2018  kl. 18:03:58

Hvis ikke forhandleren kommer med en reel forklaring og en rabat på 15% så ville Jeg returnere motoren,og bede om en ny. Der er snydt fra starten. Det er ikke specielt tillidsskabende. Det er måske en mandagsmodel som en anden kunde har returneret.
Indsendt af    Claus P   den   26. juli 2018  kl. 07:00:13

Der burde stå 2 timer, max, til prøvetur etc.
Indsendt af    Henning Petersen   den   25. juli 2018  kl. 18:22:58

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear