Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Er der nogen der har erfaringer -gode som dårlige - med Brenderup bådtrailernes nyere lygtesystem. Jeg tænker på dem der blot svinges til siden og således ikke afmonteres før isætning og optagning? Jeg synes det ser smart ud... men hvad er erfaringerne hermed?
Jeg spørger da jeg står overfor en vægtmæssig opgradering af bådtrailer (1500 kg til 1800kg).
Indsendt af  Carsten Bo Christensen  den  2. december 2018 kl. 14:13:52

Gå tilbage
Samme svar som du fik på Mailen.. Jeg håber det kan bruges.. 👍👍

"Man kan godt klare sig med modstande, men blinklyset i instrumentbordet vil blinke dobbelt så hurtigt, men lyset vil dog blinke rigtigt uden på.

Den rigtige løsning er at skifte trailermodulet, men den koster vist lidt.. 😀"

Indsendt af    Martin Rasmussen - srfishing.dk   den   19. december 2018  kl. 23:04:18

@ Martin.. modulet på Vag gruppen ..???.. skal man skifte en styreboks eller... har en passat fra 2011 og har købt modstande men ikke monteret men det er måske styreboks jeg skal skifte ``eller´´
Indsendt af    Ian Danielsen   den   18. december 2018  kl. 11:50:14

Jeg siger mange tak for en masse gode inputs og ideer! Jeg er inspireret og klar til at tage fat :-) ....første step bliver at købe den nye trailer !God jul til jer alle!
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   13. december 2018  kl. 06:29:50

Biltemas krympeflex med lim er super godt. Det bliver 3x mindre men man skal bare ikke bruge noget der er tykkere end det lige akkurat kan gå ud over ledningerne. Man skal bare ikke bruge lighter og den slags til at krympe med så bliver de skøre. En varmepistol er perfekt og så skal man bare sikre sig limen kommer ud for enden. Man kan krympe et stykke mere uden på længere end det andet hvis man tvivler men det andet er fuldt ud tilstrækkeligt. Jeg har loddet ledningerne ordentligt først.. Med ordentligt mener jeg ikke bare en klump tin der holder det sammen. Jeg lavede en hel lygtebom inde på stuegulvet på et tæppe inc fastmonteret stik på bommen så der kunne sættes et spiralkabel imellem.
Indsendt af    Michael Jensen   den   12. december 2018  kl. 23:40:23

Hej Ian

På nogle biler kan du nøjes med at sætte en modstand på (som du selv er inde på)
På andre biler (VAG-gruppen f.eks) skal man skifte modulet til LED-trailerlys for at det virker rigtigt.

Hilsen Martin
Indsendt af    Martin Rasmussen - srfishing.dk   den   12. december 2018  kl. 20:50:10

LED trailer lys, kommer i modstande imellem til blinklys stop og baglys ..eller hvordan løser i at det bare står og blinker på nogle biler
prøvede nogle færdige sæt fra harald nyborg men det dur ikke
Indsendt af    Ian Danielsen   den   12. december 2018  kl. 16:07:47

jeg lodder og bruger krympeflex på alle ledninger og inden jeg krymper dem kommer der lidt sika i og så et tyk krypmeflex uden på alle ledninger igen sika.. man kan også bruge flex med lim i men syns det andet virker bedre..

bruger så en "vandtæt" kasse hvor ledninger bliver delt ud fra og der bruger jeg såmænd bare et par muffer og prolan til at beskytte med.. så kan man efter 5 år lige løsne de små skruer og skifte ledningen ud til bilen når en eller anden skovl glemmer at tage stikket ud..-:. kobber var som nyt.. :B

Indsendt af    Benny larsen   den   10. december 2018  kl. 20:47:20

Ja det kommer jo ikke helt af sig selv, -men så får man det også som man gerne vil have det :-)
Hvordan laver du de vandtætte samlinger så det holder?
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   8. december 2018  kl. 17:44:34

jeg har bygget det selv, den første trailer fra 2012 virker endnu selv efter mange ture hvor lygter kommer under vand. tror det bliver dyrt hvis man skal ha en til at lave det..

jeg regner med ca en 5 timer til en komplet trailer, dog er alt lavet klar inden, alt lys er lagt hen og alle beslag/plader er lavet klar. så du skal regne med det tager tid..
jeg har så adgang til rigtig mange typer lygter, tror vi har en 50-60 forskellige lygter på lager, altså ikke kun baglygter..

har lige købt en ny trailer og det første er at smide LED på.. hvor alle samlinger er lavet vandtætte, det er lidt vigtigt.. :B

men glemmer aldrig første gang jeg bakkede til vandet og lygterne kom under vand, den ældre mand der stod og så på råbte bare STOP rigtig højt.. :B

det eneste negative ved LED er om vinteren og der er sne, så skal man lige skrabe sne af da den jo ikke smelter.. ja self. kun hvis man bruger traileren.
Indsendt af    Benny larsen   den   8. december 2018  kl. 08:49:47

Ja...det kan jeg godt se. Her har vi den udvidede version...det er virkeligt godt ud! Nu må jeg se at få min nye trailer hjem så jeg kan bruge denen inspiration :-)

Mange tak for indlæggene til jer alle!

Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   7. december 2018  kl. 06:57:11

Hej Carsten

Den klart fedeste løsning er at bygge vandtæt Led-lys på hele traileren.

Jeg lavede det på vores trailer i 2014 og jeg har ikke haft en eneste reperation eller "pæreskift" siden.
Og så spare man en masse tid, ved rampen.

Ulempen ved den løsning, er at det kan være et tidskrævende projekt når det skal bygges på traileren.

Pøj pøj med projektet.

Indsendt af    Martin Rasmussen - srfishing.dk   den   6. december 2018  kl. 20:14:58

Åh ja...den version havde jeg ikke lige tænkt på. Det er selvfølgelig også en mulighed faktisk vel nok den nemmeste af alle. Har du selv lavet det sådan eller kan det købes færdigt?
Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   6. december 2018  kl. 20:07:21

hej
det virker fint, min makker har købt en med det system.. men jeg er mere til at lygterne er monteret så man bare kan smide båden i uden at fjerne noget.. ligger nok lidt til min hukommelse... :B
Indsendt af    Benny larsen   den   6. december 2018  kl. 19:09:25

Jeg har overvejet det af samme grund! Årsagen til at jeg vælger enkeltakslet er at jeg med denne trailer kan skubbe den ind i mit bådhus, hvor den skal drejes før den kan gå ind. En toakslet kan jeg ikke dreje ved håndkraft -deraf valget....men mange tak for kommentaren som du har helt ret i!

Indsendt af    Carsten Bo Christensen   den   5. december 2018  kl. 22:29:21

Har ikke erfaring med de nye men gå et nummer mere op i str og få en med buggy hjul den bliver så meget bedre at køre med :)
Indsendt af    Michael Jensen   den   5. december 2018  kl. 16:41:59

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear