Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej MSK. Hjælp til tur på det gule rev.

Vi er et par fyre fra FTK som gerne vil en tur på det gule rev i vores egen båd. (vi har en Trophy 1703 med en 115hk suzuki motor)

Vi har sat 3 weekender af i maj, i håb om at der er en af dem der byder på godt vejr, da vi ikke vil ud i for hårdt vejr.
Vi vil heller ikke sejle ud alene, så vi vil høre hvad jeres erfaringer er med at finde nogen at sejle ud sammen med, kunne der evt være nogen af jer der var interreseret i at få et par med ud, vi er 37 og 39år.

Vi er helt grønne i forhold til fiskesteder deroppe, er det bedst at sejle ud fra Hanstholm eller Hirtshals?
Vi tænker at være der fra torsdag til søndag og leje en hytte på en campingplads at bo i, da vi kommer fra Odense.

Mvh Tue Team Molly.
Indsendt af  Tue Nysted Holm  den  11. februar 2019 kl. 23:12:29

Gå tilbage
Hej True,
ang. det gule rev fra Hanstholm kan jeg sige at jeg var grøn som dig I 2018:-)
mødte en flink fisker ved slæbestedet, som var så venlig at tage mig med på slæb 25 mil ud - nu har jeg været på samme positioner to gange med kanon resultater begge gange :-).
Anden gang jeg skulle ud havde jeg ingen makker og spurgte igen nogen der lige havde sat I vandet om vi skulle følges - men det skulle vi aldeles ikke :-(
det brugte de da ikke.
jeg var så heldig at møde to Mopaer med samme kurs efter 45 min. og de var bare klar på at følges :-) sådan skal det være af sikkerheds grunde da vi er langt hjemmefra.
jeg tør ikke at sejle der ud alene, så jeg er med hvis i ikke finder en makker.
50998629.
mvh. Kristian Petersen.
Indsendt af    Kristian Petersen   den   21. februar 2019  kl. 18:26:47

Hej Tue

En god fletline på omkring de 0.20 mm er mere end rigelig.

Det kan blive svært at ramme "fiskene" med en 0.35 mm på bare 60-70 meter hvis der er lidt strøm, og med tynder Line kan i bruge mindre vægt på pirkene, og det giver meget bedre føling med fiskeriet.

Vi bruger selv spiderwire invisible braid i 0.17 mm det er en rigtig god Line, syntes vi.

Også 1-2 meter forfangsline i 0,6-0.8 mm alt efter forholdene.

Indsendt af    Jesper Lauest   den   16. februar 2019  kl. 12:10:57

Tusinde tak for jeres indlæg.
Det lyder som en tur til Hirtshals:-)
Jeg skriver til jer når vi nærmer os maj, så må vi se om vi kan finde ud af noget, det lyder spændene:-)
Har lige en tillægs spørgsmål. Hvilken liner bruger i? Vi tænkte en ca 0.35, men ved ikke hvad mærke vi skal vælge, vil gerne have en der synker lidt hurtigt, vi er plejer kun at fiske på ca 30m så der har det ikke en lige så stor betydning.

Mvh Tue

Indsendt af    Tue Nysted Holm   den   15. februar 2019  kl. 07:02:06

Hej med jer

Jeg fisker formentligt de fleste weekender i maj, dog undtaget den første, men i kan godt komme med mig ud på noget vragfiskeri som makkerbåd fra Hirtshals eller Skagen, så vi må bare håbe på noget godt vejr, jeg fisker gerne fra ca 60-70 meters dybde og ned til 200 alt efter hvad jeg går efter,
Så vi må lige holde øje med vejret 😊
Indsendt af    Flemming sønderskov   den   13. februar 2019  kl. 13:00:15

her er et link til div positioner i Hirtshals- der er fint med småtorsk på revene tæt på land- men vil i over 2-3 kg så efter min erfaring nød til at gå 15-25 mil fra land.
hovedreglen er inde ved land: fladfisk på sandet th for havnen på 6-8 m vand(se efter garnene, de lokale ved hvor fisken er) og småtorsk på revene vest for havnen
 - Følg Linket Her

venlig hilsen team Brumbassen
Indsendt af    Søren Østergaard   den   13. februar 2019  kl. 11:56:12

Hej Tue

Vil anbefale Hirtshals, motorvej det meste af vejen, campingplads med fine hytter tæt ved slæbestedet, større chancer for havvejr, super fiskeri.

- Følg Linket Her
Send en mail når tiden nærmer sig, hvis vi kan få det til at passe ind tager vi gerne med ud.

Mvh
Team brumbassen

Indsendt af    Jesper Lauest   den   12. februar 2019  kl. 21:30:43

Hej Tue
Det er godt nok ikke det gule rev, men hvis det kan friste har vi en klubtur fra Skagen Skærtorsdag, ellers har vi jo også DM fra Skagen d. 15 og 16 juni.
Indsendt af    Lui Tang Jensen   den   12. februar 2019  kl. 08:49:02

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear