Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
jeg har et problem som er ved at drive mig til vandvid, haber nogle kan hjælpe

når jeg skal have min Drago 540 op på min trailer, vil den altid løbe skævt op, rullerne er justeret så de står ens. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kommer dette problem til livs, sådan fra punkt a-å.
Indsendt af  Leif Everdam  den  23. august 2005 kl. 13:32:52

Gå tilbage
jeg takker for alle de gode råd, det har været en stor hjælp og nu ligger den ret på traileren igen.
Indsendt af    Leif Everdam   den   27. august 2005  kl. 19:39:13

Hej Leif.Jeg har en Drago 640,hvor jeg har måttet udskifte alle kølrullerne.Kølen er meget smal på en Drago,derfor kan den glide fra side til side på kølrullen.Jeg har skiftet mine kølruller ud til Brenderups blå ruller 6 stk.De griber godt og centrere båden fint.Men det er vigtigt at det er kølrullerne der bære båden.Siderullerne er kun for at båden ikke vælte på traileren.Prøv at køre ned på din rampe og sæt båden i vandet,så løsner du dine bagerste sideruller og kun dem.Prøv så at trække båden op igen,hvis den trækker skævt er det dine kølruller den glider på.Hvis båden køre lige op,trækker du båden helt op.Nu skal du have justeret dine bagerste ruller.Du kan bruge en skruetvinge som du sætter på beslaget og ned under armen,og derved presser armen opad.Så er det bare skrue fast når båden er i vade.Det er nemmest hvis man er 2 der hjælpes ad.Som udgangspunkt bør siderullerne også placeres så langt ud til siderne som muligt.Du kan i værste fald være nødt til at skifte dine kølruller hvis de ikke centrere nok.Fra A-Å Hilsen Bo.
Indsendt af    Bo Kepp   den   25. august 2005  kl. 18:51:51

Har selv brugt lidt tid på en justering af min Brenderup 2500kg.

Regner med at følgende er OK på forhånd:

Trailer holder lige, i forhold til vandet.

Båden ligger lige på vandet, vægt fordeling OK og gerne med motor i lige stilling.

Det der centerer din båd er kølruller. En klassisk fejl er at køre båden op på siderullerne. Kølen er bygget til at bære din båd! V-bunden gør ofte at båden løftes fra kølrullen for tidligt - i forhold til den næste kølrulle får fat i båden. Mit bedste råd er at få siderullerne ud til siden og gerne i en position hvor de kan styre på kanterne i bunden af båden.

Sørg for at kugletrykket er i orden før du fin indstiller, det er ikke sjovt at skulle starte forfra.

Det er ikke et krav at rullerne sidder i samme afstand fra centrum. Jeg måtte flytte en rulle 2 cm, for at båden kom lige op? En ekstra vange med kølrulle er det også blevet til. En hverdag hvor Rungsted rampen var ledig, var også nødvendigt for at have tid og overskud til at justere, Men nu virker det!

Det er tungt arbejde, tag hjælp med!
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   23. august 2005  kl. 20:21:37

Hej rullerne i siden skal hæves lidt så de styre mere ellers skal du sænke køl rullerne der ved bliver båden styret mere på siderne og vil ikke glide ud til siden, det er bare at justere til det virker ellers spørg hvor du har købte den vist det alså er et sted de vil hjælpe dig.

Hilsen Karsten Fuder
Indsendt af    Karsten Fuder   den   23. august 2005  kl. 19:32:40

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear