Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hvordan har monteret jeres transducer til ekkolodet i jeres båd?

Har i lavet en skroggennemføring? Eller har i brugt det trick med at montere den invendigt, og så lægge den i silicone eller noget i den stil?

Erfaringer udbedes.. :-)
Indsendt af  Steffen Sørensen  den  15. januar 2007 kl. 20:35:32

Gå tilbage
Ved indvendig montering skal du sikre dig at dit skrog er massivt fiber, og der ikke er dobbleskrog, træmellemlæg osv. Ellers virker det fint.

Du kan evt. teste området ved at montere transduceren i et rør du fylder med vaseline olie.
Indsendt af    martin nielsen   den   25. januar 2007  kl. 20:01:33

Hej.

jeg har monteret min på hækken, således at beslaget mere eller mindre flugter med bunden af båden. måtte bore 2 huller samt tætne med sikaflex. Virker fint.

mvh
Indsendt af    Lasse Bruun Jensen   den   17. januar 2007  kl. 11:58:01

Hej Stephen, jeg har brugt en en effektiv metode til montering af min transducer uden at bore huller i båden. Selve transduceren har jeg skruet på en nylonplade ("skærebræt") og denne er derefter fæstnet til skroget med sikaflex. Mens sikaflexen hærder - ca. 2 døgn - er det en god ting at holde det hele på plads med tape. Sådan har min transducer nu været monteret i 4 år uden at den er gået løs - og det sidder så fast at du ikke kan rykke den af. Der er yderligere den fordel at du kan løsne det hele igen ved forsigtigt at presse en kniv mellem skroget og nylonpladen hele vejen rundt, uden at der efterfølgende er huller eller skader på gelcoaten. Sådan flyttede jeg nemlig transduceren fra min gamle båd til den nuværende. Sikaflex købes hos alle bådforretninger og findes i flere farver. Det virker, er enkelt og billigt.

Hilsen Bent

Indsendt af    Hej Bent Olesen   den   16. januar 2007  kl. 19:30:28

Dullerdej? Hvad er det???? ;-) MVH Frank
Indsendt af    Frank Gregersen   den   16. januar 2007  kl. 09:25:24

Hej.. Kan du finde et godt sted så den skyder lige ned, er det rigtigt godt at mont. indenbords. Paspå der ikke er nogen luft bobler i den masse du bruger til at mont. den i. Den blir aldrig revet af i isen eller noget andet, -(der skal en kraftig pumpe til at holde skivet sejlende hvis du mont. gennem skorget og den blir revet af, og det slet ikke sjovt, hvis du har inden bords.) Og så kan du jo også mont. på Hækken det virker også godt, men så skal du som rel bore huller i skroget til kabler, og også der bruge lidt Dullerdej.

KNÆK BRÆK
Indsendt af    Klaus   den   15. januar 2007  kl. 22:41:53

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear