Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Er der nogen der ved hvor amn kan fremskaffe et gammel decca søkort over den nordlig del af nordsøen ca fra Tyborøn og til hirthals
Indsendt af  kristian flak  den  10. februar 2007 kl. 09:27:52

Gå tilbage
Hej lars Hansen jeg takker for tilbudet men i første omgang har jeg lige kontakt med jydetampen han bor kun 30 km fra hvor jeg bor men hvis ikke det duer med hans kort vender jeg lige tilbage. mvh kristian
Indsendt af    kristian flak   den   15. februar 2007  kl. 18:55:58

Hej Kristian Flak

Jeg har 2 stk deccakort over det område du søger:

1. : D 92 Skagarak

2. : L (D10 ) 5708

MVH / Lars "RAGNO"

<*)))))))><
Indsendt af    Lars Hansen   den   11. februar 2007  kl. 14:10:10

Er bibliotekerne prøvet?

Søg efter "decca søkort" på  - Følg Linket Herså kommer der 34 poster som kan bestilles direkte til eget lokale bibliotek. Set ser udtil de er nummereret som de normale søkort bare med et D efter betegnelsen, feks hedder århus bugten 112D, Skagerak måske 92D.

Decca er vist nok opbygget efter et system med 1 master sender og 3 slaver, hver slave har vistnok 2 punkter der svarer til dine tal så hvis ikke man har hvilke kæde det kommer fra så kan det lige så godt være ved Bornholm som Jammerbugten! I Jammerbugten kan man så risikere de Norske sendere blander sig, hvilket nok ikke ligefrem gør det nemmere hvis ikke man har en rimelig ca. position at starte fra.
Indsendt af    Henrik Soele   den   11. februar 2007  kl. 11:24:57

Hej Peter

Ja han tænker på at konvertere. :-)

Og han har rendt panden imod en mur em 10-15 steder han har henvendt sig for hjælp. Folkene har såmænd været flinke nok og kommet med forslag. Men Flak`s suværene indsats har desværre ikke givet pote. grin.

Den sidste udfordring for ham var at få konvereteret sodena positioner om til WGS 84. Der fik han det råd, at han kunne købe en plotter der kunne læse Sodena. Grin

Så nu tror jeg det er blevet en principsag for ham, med det der Decca.

Vi har f.eks en position der hedder 3520 7580. Og det er jo ikke meget at gå efter i den sammenhæng. Der skal jo et eller andet foran f.eks 1E og 2 C. Problemet med den decca konverter vi har, er at man skal taste en ca. position ind i ED50 eller wgs 84 og så fortæller programmet om det er 2C eller hvad det nu skal være. Men når vi ikke har en ca. position i vanlig format så skal vi ikke gætte meget forkert på decca positionen før det kan gå helt galt.

Derfor kunne det være smart med et decca kort så man kunne se princippet og skyde sig ind på de rigtige 2C-1E-3E osv.

mvh

Brian/Quicksilver

FTK,JSK,TFAGN
Indsendt af    Brian Jensen   den   10. februar 2007  kl. 21:11:56

Hej

Jeg har en bekendt som ligger inde med sådan et gammelt papirkort.... Men jeg mener at det kun dækker fra lidt syd for Hanstholm og nordpå til omkring Tranum/Ejstrup. Det er fra starten af 70 èrne...... tænker du på at konvertere om til WGS 84 ?
Indsendt af    Peter Gundersen "Jydetampen "   den   10. februar 2007  kl. 10:23:55

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear