Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Maling af båd... Nogen der har erfaring med at sprøjtemale selv?

Jeg har kigget rundt på hempels hjemmeside og kan sku ik finde maling.. Kun primer.. Hvilken maling derinde skal jeg bruge?

Jeg skal ha malet hele båden og den har jo maling på i forvejen så den skal slibes godt ned.

Men hvilken maling skal jeg bruge?

Kan man leje et "sprøjte" anlæg eller er det nok bare at købe en malerpistol til sin alm hobby kompressor? Eller kan en af biltemas små elektriske sprøjtepistoler bruges?

Hvornår bruger man gelcoat og hvornår bruger man topcoat?

Hvis man starter med helt rå glasfiber hvad skal man så starte med at male med og til sidst slutte med?

Indsendt af  michael   den  8. april 2007 kl. 01:40:37

Gå tilbage
Tak for svaret.

Den forrige ejer har selv malet den på en eller anden måde. Malingen skaller af i kanterne. Det er malet med noget af Hempels maling da der fulgte en gammel bøtte med med farven. Men det er ikke så pænt mere så det er tid for at få den malet igen.
Indsendt af    michael   den   11. april 2007  kl. 14:03:25

Hej Michael, Hempels polybest kn selvfølgelig også sprøjtes på, men husk at så skal der en anden fortynder til. Light Primeren kan også sprøjes på. Ang valg af sprøjteudstyr har jeg ikke forstand på. MVH frank
Indsendt af    Frank Gregersen   den   9. april 2007  kl. 17:24:49

Hej jeg ville bruge Hempels light primer og pælybest. Det kan påføres med pensel og stryges efter med en malerpude. Hvis båden skal ligge i vandet skal der under vandlinjen bruges primer og bundmaling. Hnorfor vil du male båden?? Er den så grim at den ikke kan poleres?? Maling af en båd er altid en nødløsning og bliver aldrig lige så god og holdbar/slidstærk som den originale gelcoat. Hvis du maler skal du regne med at skulle slibe og male igen inden for 5-10 år, uanset hvor grundig du er 1. gang. Hempels den lille søstærke mener jeg at du kan downloade på deres hjemmeside.  - Følg Linket HerHeld og lykke med arbejdet, hvis du vælger at male båden! MVH Frank
Indsendt af    Frank Gregersen   den   8. april 2007  kl. 20:15:01

Hej

Hempel udgive en folder "Den lille søstærke" kan fås hvor deres produkter handles den er rigtig informativ.

Jeg er selv igang med maling af båd og jeg bruger en semiprof. sprøjte med topcup. En kompressor med 400lt/t og vandudskiller. Hvis du vælger at srøjte skal du også have maske på. Det bøt man også have når der males med pensel / rulle især deres 2 komponent er hampre med dampe.
Indsendt af    Carsten Paulsen   den   8. april 2007  kl. 10:10:29

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear