Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Slæbedyr (aut. gear+diesel)

Hej Alle sammen!

Er der nogen der kan hjælpe en potentiel køber til nyt trækdyr.

Den skal have følgende kriterier:

4X4, aut. gear og diesel.

Den behøver ikke at kunne trække mere end 2.000 kg.

Mvh

Frederik, Trawleren.

Indsendt af  Frederik Hansen  den  17. februar 2009 kl. 08:35:23

Gå tilbage
Strafafgiften er først fra 6 måned ''98.

Med venlig hilsen
Bo
Indsendt af    Bo Sørensen   den   24. februar 2009  kl. 19:41:56

køb en gammel hiace,den trækker hvadsomhelst,og den virker hver gang,og det koster ikke 100000.bare vær opmærksom på at den skal være fra før 6 måned 97,ellers strafafgift.
Smølfen

Indsendt af    steen rasmussen   den   24. februar 2009  kl. 19:37:38

Sikke dog et fantastisk valg!! Tjek bilbasen. Priserne er vandvittig billige for tiden. Hvis bilen må være et par år ældre kan du få samme for 100.000 incl moms.
Det er rigtigt at intet er fejlfrit, og disse havde en serie i 04 og 05 hvor turbo gik i stykker. Håndbremse skal justeres rimelig tit da den er seperat og ikke selvjusterende. Men elles er der ikke noget at sætte en finger på.
Og ja bilen har ikke reduktionsgear til rampen, men jeg syntes at den klare 2T ok og jeg har ALDRIG oplevet at der lugter af brændt kobling som så mange andre. Når du kommer på landevejen trækker den som en drøm.
Mvh.:

Indsendt af    Martin Møller Thorsager   den   24. februar 2009  kl. 19:30:35

Tak for alle kommentarerne.

Jeg har nu set på denne -

- Følg Linket Her
Men overvejer også en Suzuki Grand Vitara, som jeg har fået tilbudt for 200 t.kr momsfri 1,9dielsel GLS, med træk.

mvh

Frederik
Indsendt af    Frederik Hansen   den   24. februar 2009  kl. 19:00:53

Hej hvis du kan undvære automatgear så er der jo vw transporter t5 2.5 130hk 4motion fås også med spærring på baghjulene (ca 304000 af ny + tilbehør)
(kan fås i automatgear, men det holder vidst ikke til trailerbrug)
til gengæld kan du til den manuelle 6 trins gearkasse få noget der hedder hillhold så billen ikke triller baglæns med det samme når du slipper bremsen
Indsendt af    Morten B   den   21. februar 2009  kl. 20:27:02

ups sorry x2
Indsendt af    Bo Stolborg   den   21. februar 2009  kl. 20:23:12

Lige et til fra min gamle bil, den fulgte mig trofast igennem 10 år uden at lave vrøvl og den trak alt hvor som helst.

Indsendt af    Bo Stolborg   den   21. februar 2009  kl. 20:22:48

Lige et til fra min gamle bil, den fulgte mig trofast igennem 10 år uden at lave vrøvl og den trak alt hvor som helst.

Indsendt af    Bo Stolborg   den   21. februar 2009  kl. 20:22:43

Hej alle, jeg ved godt jeg for tæv men jeg kan alså ikke lave være. Min VW Toaureg er noget af det bedste jeg har fundet på her i en sen alder.

Indsendt af    Bo Stolborg   den   21. februar 2009  kl. 20:12:47

lige et mere . fedt med et landbrugskøretøj...:-)

Indsendt af    Nicolai Schunck   den   18. februar 2009  kl. 17:05:00

har brugt denne rampe.

uden problemer...:-)

Indsendt af    Nicolai Schunck   den   18. februar 2009  kl. 16:40:14

Hej Martin... Jeg forstår godt hvad du mener *G* Nej alt nyt er ikke altid fejlfrit... jeg kom i tanke om at jeg måtte få Ssang young''en sporet da jeg fik den... *G* Håber ellers det går godt med din Karnic.

Jan Ulrik
Indsendt af    Jan Ulrik Andersen   den   18. februar 2009  kl. 16:21:17

Jan der er vel intet nyt der er fejlfrit.. :o) Du ved hvad jeg mener *G*
Indsendt af    Martin Pedersen -TEAM LIMA-   den   18. februar 2009  kl. 15:14:17

Ang. Valg af 4x4 som trækdyr til båden. Jeg har selv haft fornøjelsen af 2 af de tidligere omtalte mærker, jeg havde en Nissan X-trail 2.2 dci årgang 2005 136 hk. i 2 år og ca. 45.000 km. Nissan’en var velkørende men ikke helt fejlfri, havde bla. Lidt problemer med bremserne samt havde en turbo som stod af efter 40.000 km. Som trækdyr vil jeg ikke anbefale den til en trailer på 2T. da den havde det svært på ramperne med denne vægt. Jeg har i de sidste 2 år kørt i en Ssang Young Rexton II 2.7 XVT 186 hk. Bilen er velkørende, og indtil nu været fejlfri (40.000 km.) og samtidig fungeret problemfrit med op til 3200 kg. på krogen på selv de stejleste ramper. Motor samt triptronic gearkasse er af Mercedes oprindelse dog videreudviklet af Ssang Young.

Mvh
Jan Ulrik
Indsendt af    Jan Ulrik Andersen   den   18. februar 2009  kl. 13:11:19

Køb Nissan X-trail 2,2 cdi. Prøv at søge test x-trail på google eller bilbasen. Alle er enige, fantastisk og fejlfri bil.
Min kører 18 km/l. hvis jeg køer pænt.
Valgfri 2 wd eller 4 wd.
Jeg er super glad for min. Ikke den mest elegante bil, især indeni, men den mest brugbare bil jeg har haft. Og så kører den fantastisk på motorvejen.
Køb den i mørk sølv, så behøves du ikke ærge dig over små ridser.
Den må trække 2000 kg. og gør det med glæde. Den er kåret til bedste trækker af alle.
Den fås i 3 faceliftet udgaver. Alle er i orden, dog har den første ikke så mange hk.
Mvh.:
Indsendt af    Martin Møller Thorsager   den   17. februar 2009  kl. 23:01:09

Hej Frederik

Jeg har en Sorrento 3,5 L V6 benzin med autogear

den er til salg om 2-3 uger afhængig hvornår min nye lander, så har det din interesse kan du give mig et kald

40 50 73 71

mvh

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   17. februar 2009  kl. 22:51:50

Ang.Ssang young holder den ikke rigtigt jeg har en Rexton 2,8L med automatgear
og den kører helt fint ingen problemer med håndbremsen eller trækkraft,min båd og trailer vejer 3300 kg så det spiller bare mvh.Per Sparre
Indsendt af    Per Sparre   den   17. februar 2009  kl. 22:08:48

Vitaraen 2,0 med automatgear må trække 1700 kg, uden automatgear er det 1850.
Dieselmodellen fås ikke med automatgear, må trække 2000 kg.
Indsendt af    Jørgen Peterson   den   17. februar 2009  kl. 20:27:52

flere her har nævnt suzuki Grand Vitara. og skal lige komme med en indskydelse,
min fader har et sådanne køretøji 2,0 benzin med automatgear, og den kan vist ikke godkendes til mere end 1650 kg.
Indsendt af    Nicolai Schunck   den   17. februar 2009  kl. 20:22:19

Jeg købte en Kia Sorento sidste år med automat gear årgang 2005. Trækker 2800 kg, ca. 10 km / l. Super bil at køre i , god komfort.
Årgang 2007 skulle kunne trække 3500 kg ( 170 hk)

Indsendt af    Claus Bjørn Jeppesen   den   17. februar 2009  kl. 19:28:17

Hejsa

Ssang yong Danmark er mig bekendt lukket.

Prøv at se på en Ford Kuga 4x4 200 hk benzin til 286.000 kr + moms,det er fed fed bil der køre kanon og ligner en million.

Vh Ford manden Ole

Indsendt af    Ole Rosted Larsen   den   17. februar 2009  kl. 19:02:29

jeg har en Toyota Landcruiser 3.0 turbodiesel, automatic og 5 døre, den er nærmest ustoppelig, reduktionsgear og spærrediff. kører godt på landevej ca 9 km/l, ikke væsentlig motor og vej støj, automatgear er superlækkert og det bedste hvis du skulle komme i terræn. Eneste anke: den er lidt høj at komme OP i, jeg er kun 170 cm, så det er lidt som Tarzan i lianerne når jeg entrer førerpladsen.
Før jeg valgte gik jeg til et par forskellige synshaller og fik råd, de ser jo alle modeller og evt. fejl de får.
Gran Vitara er ifgl dem, blevet rigtig gode biler hvad angår holdbarhed.
Et godt alternativ kunne være Jeep med diesel, ikke så høj i karossen.
Jeg har hørt at Hondas 4 hjulstrækker ikke duer til vores brug, ikke træk nok.
Jeg blev frarådt at tænke på Landrover p.g.a. mange fejl. De bedste skulle være Toyota og evt Nissan Patrol.
Jeg kender ikke til priser, men mon ikke der skulle være basis for en forhandling i disse tider ?
Indsendt af    klaus lundsgaard   den   17. februar 2009  kl. 14:04:19

Hej vi har den nye Suzuki grand vitara 1,9 DDIS og den trækker kanon 2T uden problemer på tur fra odense til simris køre den ca 8,5km/l så vi klager ikke og så har vi ikke haft nogle problemer med den har kørt 60000km

Hilsen
Indsendt af    Karsten, Winnie Fuder   den   17. februar 2009  kl. 12:14:05

Hej Ole,

Tak for info - det bliver IKKE ssangyoung! :-)
Indsendt af    Frederik Hansen   den   17. februar 2009  kl. 10:19:30

Hej Frederik. Tror ikke du skal satse på Ssang Young. Som sådan er bilen ok, men de har virkelig problemer med håndbremsen. Fik faktisk skiftet min igår, for 3 gang, + flere justeringer. Hos Winther erkender de også at den ikke kan holde til vores trailer/rampe kørsel.
Jeg satser selv på en Landcruiser til maj når min leasing kontrakt ophører.
Indsendt af    ole dahl   den   17. februar 2009  kl. 10:09:10

Den må maks koste 250.000 eksl. moms. (men den må også godt være et år gammel)

Vi har på nuværende tidspunkt en Grand Vitara 2,0 Tdi fra 2001, som vi er tilfredse med. Vi ville bare gerne skifte den ud med noget nyere, og så har vi et ønske om automatgear.

Har også tænkt på den SSangyoung der er til salg her på siden, men vi er blot lidt bekymrede hvad angår mærket og hvor længe det er i DK. (solgte de ikke kun 5 biler i 2008?)
Indsendt af    Frederik Hansen   den   17. februar 2009  kl. 09:57:45

Jeg ville vælge (har faktisk valgt)Suzuki Grand Vitara fordi:

Den er solid og velprøvet.
Den har reduktionsgear, hvilket gør selv den stejleste rampe til en leg.
Den er relativ prisbillig.

Vh Jakob
Indsendt af    Jakob Larsen   den   17. februar 2009  kl. 09:55:15

Hva må det koste?
Indsendt af    Kenneth Mortensen,   den   17. februar 2009  kl. 08:43:47

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear